Geen werk en ook geen geld!!!!!

• Cinthia

Ja ja ja zal ik maar weer eens kort door de bocht komen????

Mafkezen lekker makkelijk he? iemand afkraken echt zielig.

Iemand die een bepaald diploma heeft of te veel werkervaring MAG NIET onder zijn of haar nivo werken dus je wordt niet eens aangenomen als poets man of vrouw. Het heeft niks op iemand neerkijken te maken en dat maken jullie er altijd nog zelf van. Jullie spreken jezelf tegen thuis zitten is goed maar mag je ook weer niet want dan ben je maar een domme werkeloze ezel. Dat melden jullie altijd en nu is huisvrouw of man zijn wel weer oke, nou lekker maf stel zijn jullie hoor.

Altijd maar ruzzie maken wel goed niet goed, hee joh badeenden wat zit jullie dwars??? Kunnen jullie niet gewoon doen en denken of zeggen hee man rot voor je, wat ga je er aan doen om hier weer uit te komen. Maar NEEN je gaat iemand afkraken om het leven lekker zielig hoor, als iemand iemandanders afkraakt dan zit diegene echt niet goed in z'n vel, DUS als je niet een beurt gehad hebt van je partner is dat niet iemandanders zijn schuld. Om het maar eens lekker grof te zeggen.

Die man heeft heel lang KNALHARD GEWERKT en nu omdat hij iets meer vroeg kon hij opzouten schandalig!!!!

En omdat hij nu opeens werkeloos is mag je hem afkraken, smerig en ziellig

Daar is juist een functioneringsgesprek voor en dat MAG je vragen.

Hee Fred ben je trouwens lid van een bond? Die zullen hiervan smullen,…..

Cinthia

• Cinthia

Te beroerd om een opleideing te volgen???? Ik ben bloemschikster van beroep, heb daar geen werk in omdat er maar weinig winkels zijn die iemand voor vast in de winkel willen hebben. Dus ben ik een tijd lopende band werk gaan doen, scheerapparaten in elkaar zetten. Verdiende goed maare als je kanker of iets anders ergs snel wilde oplopen dan moet je daar maar gaan werken, afzuikappen werkten niet dus je zat lekker die kankerverwekkende luchtjes in te snuiven van het solderen, ik heb nog nooit zo'n gore werkhal meegemaakt als daar.

Dusse niet te snel met je oordeel of vooroordeel klaar staan.

Maar ik vind wel dat je niet onder je nivo hoeft te werken, maar dat betekend niet dat je niet slim bent als je wel lopendeband werk doet, je moet het maar kunnen ploeggen draaien, je moet snel en zorgvuldig werken en als je teveel fouten maakt dan lig je er uit!!!!!! Ik was snel en zorvuldig, maar kon niet tegen die schroei lucht en het vele staan-zit werk op foute oude stoellen. En om eerlijk te zijn 40 uur in de week draaien en altijd hetzelfde doen is geen pretje, ik heb respeckt voor mensen die dat wel kunnen.

Cinthia

• Cinthia

Sorry dom geplakt had onder !!!!!!!!!!!!!! moetten staan.

Cinthia

• Hans

Van wie mag dat niet “onder je niveau” werken? Ik ken die wetgeving niet. Ik blijf van mening, dat thuis zitten echt onder je niveau werken is. Alles is beter.

En we “kraken niet af”, wat dat ook moge zijn, maar we bediscussiëren stellingen en gebruiken daarbij argumenten.

Huisvrouw of -man beschouw ik ook als werk, indien (a) de samenleving jou niet bij niet ziek zijn en bij een ruime arbeidsmarkt voorziet van een uitkering en (b) je daadwerkelijk ook het huishouden doet.

En we hebben het niet over Fred, maar over Rob en Henk.

• joran

als jij dat afkraken vind Cinthia dan ben ik sinterklaas

maar ik meen echt da je je zelf binnen een bedrijf omhoog moet werken

en niet moet gaan zitten wachten tot er eens een keer een chef of een ander leidinggevend figuur bij je komt om te vertellen dat je zo goed je best doet .. je moet zelf vinden dat je het goed doet en daar hoeft HARD werken niet eens bij te horen het gaat niet alleen om productiviteit maar ook om kwantiteit dat moet jij toch weten als bloembinster … creativiteit in jouw vak is belangrijker dan een hoop groene bladeren bij elkaar rapen met een strik er om heen en klaar of ben ik gek ..

stel nou dat je eigen ondernemer bent dan wil je toch ook graag je zaak groter zien groeien … die mentaliteit bedoel ik nou je hoeft niet harder of sneller te werken dat doe je voor je baas niet voor je zelf , baal je van je werk volg een avondstudie in wat je wel intereseert , baal je van de lopende band nou los het op er is zat dat je zelf kan veranderen , er zijn genoeg middelen om je leven een andere wending te geven kwestie van initiatief nemen .. durven niet eens kijk maar naar Fred K die dacht ook dat ie gebeiteld zat …. mooi niet dus

ook denk ik dat een gote groep werklozen een stel wezenloze figuren zijn die thuis zitten zonder werk vaak met problemen die alleen maar groter worden omdat o.a. het inkomen gedaald is , het niet kunnen verkroppen dat ze bij een bedrijf er uit zijn gemieterd of domweg gewoon om dat ze geen zin hebben noem het maar op voor deze groep heb ik echt heel weinig respect alleen al omdat ze zo negatief de meeste dingen benaderen en beladen zijn met zelfmedelij of er soms leuke zwarte klussen bijdoen zodat ze lekker ruim kunnen leven die zijn er ook nog steeds .

en ook denk ik dat een gote groep werklozen er werkelijk nix aan kan doen om niet aan de bak te kunnen komen maar 80 %van die groep zal geen computer danwel niet op internet komen dus daar ga ik het niet over hebben

en dan nog 1 ding cinthia .. :-) lol je eigen woorden

DUS als je niet een beurt gehad hebt van je partner is dat niet iemandanders zijn schuld………

houd je je eigen aanbevolen :-p

groetjes joran

• Olga(18 jaar)

joran,

als je 18 bent, een mavodiploma hebt, niet op een evt. leuke school wordt toegelaten, werkloos bent, thuis problemen hebt waardoor motivatie ontbreekt, wat zou jij dan doen? ik weet geeneens of ik recht heb op een uitkering. ik woon thuis maar ik wil weg en dat kan in ieder geval niet in een huur/koopwoning, waarom zou ik gaan werken als ik thuis kom met een gevoel van “wat een rotdag, geen leuke baan, maar ook geen goed thuis”. ik kan wel verder zoeken naar een minder leuke baan, maar bij mij ontbreekt de motivatie, soms niet, meestal wel. en dat is vervelend, maar dat komt er nou van als je steeds in van alles wordt tegengewerkt.het wordt dan steeds moeilijker.

• chantal

Hoi Olga,

Is het misschien geen idee om anders een avondopleiding te volgen?

Tja en als je het niet zo zie zitten om nog thuis te wonen dan zal het wel handig zijn dat je werk hebt zodat je op je eigen kan gaan wonen, b.v in een huurflatje.

Er is werk genoeg momenteel.

En als je niet weet wat je wil, waarom ga je dan niet eens tijdelijk via het uitzendbureau werken?

Dan doe je gelijk wat ervaring op en dan zie je gelijk of je het werk leuk vind.

Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Groetjes van Chantal

• joran

nou Olga

wat zou je willen doen vraag je dat eens af

wil je gaan studeren … je hebt internet dus je kan veel info vinden over verder studeren en de mogelijk heden om dat bijv. in een stad te doen zoals utrecht , amsterdam , leiden noem maar op je zou dan ook op kamers moeten gaan wonen en dat is echt een hele onderneming voor een jong persoon als jij maar zie dat als een avontuur waar je alleen maar wijzer van wordt

echter wil je gaan werken moet dat ook geen probleem voor je zijn je bent immers 18 jaar oud en met een beetje lef stap je gewoon een bedrijf naar keuze binnen en vraag of er openstaande vacatures zijn succes gegarandeerd ( 1 tip doe dit niet bij kpn :-) ) je zal mischien niet bij de eerste de beste aangenomen worden maar je leert er wel van .. en je toekomstige werkgever zal eerder geneigd zijn je aan te nemen waneer jij het initiatief neemt als je eenmaal een baan hebt zul je zien dat het thuis ook steeds beter gaat je wordt immers financieel onafhankelijk van je ouders en zul je uiteindelijk op kamers kunnen gaan of een huis kunnen gaan huren

maar waar het uiteindelijk om draait is wat jij wil gaan doen en hoe je dat wil gaan bereiken ik meen echt dat je daar eens op een positiefe manier over na zou moeten gaan denken want het is zo gemakkelijk om iets rot of vervelends te zien

en het beinvloed je op je doen en laten .. ik ben helemaal geen emiel ratelband persoon maar ik geloof echt dat waneer je s'morgens opstaat met het gevoel van dit wordt een mooie dag het inderdaad een mooie dag kan gaan worden probeer het eens

groetjes joran

• Sip

Het advies van Chantal is zeer waardevol, maar je moet wel motivatie hebben, anders ben je ook als uitzendkracht zo weg. Echter je moet je probleem omdraaien. Jij stelt geen geld ,geen woning en daarom geen motivatie om werk te zoeken. Het is juist werk zoeken dan woning huren, je geld zal de eerte jaren altijd op zijn, vooral als je het radiostation plan doorzet en daar voor gaat sparen. Echter ik denk dat jouw probleem nog wat dieper zit. En dat is iets in de relationele sfeer denk ik.

• Cinthia

Eeeeewww ooowwww dat plakken he?

Ik had het niet tegen jullie, en wie de schoen pas trekt hem aan.

Joran je hebt een goed verhaal, maar zoals ik al eerder geplakt had het moest onder uitroeptekentjes staan. Die vent (ja of vrouw) kan alleen maar zeuren overal op elk dingetje en vooral als de vorige schrijver of ster een Cinthia was of een Fred.

Groetjes Cinthia