vraag over kwijtschelding

• Duygu

Hans,,

Kwijtschelding heeft helemaal niets met schulden te maken..

Ze kijken naar je draagkracht..

als jij een minimum inkomen hebt ( uitkering bijv. )

Dan schelden ze bepaalde gemeente belastingen e.d. af…

Dus je komt ervoor in aanmerking aan de hand van je inkomen ..

Net als huursubsidie e.d. daar kijken ze ook naar je inkomen..

Aan de hand daarvan kom je in aanmerking..

• Hans

Kwijtschelding heeft met schuld te maken, wat zullen we nou krijgen?! Ook al geen woordenboek?

Ze kijken naar je draagkracht om te bepalen, of je voor kwijtschelding in aanmerking komt. Daarbij wordt je vermogen en inkomen in ogenschouw genomen, en wordt Æ’ 3000 eigen vermogen vrijgelaten. Een auto wordt gezien als een vermogensbestandsdeel.

Huursubsidie is iets anders dan kwijtschelding en daarbij geldt een veel hoger vermogen, namelijk een van Æ’ 37.000. Of wil huursubsidie soms zeggen, dat de verhuurder je een deel van je huursom kwijtscheldt?

• Kim

Hallo R.,

Het wordt een mooie discussie hier!

je hebt gelijk als je om je heen ziet dat veel uitkeringtrekkers er misbruik van maken, dat is heel jammer en onrechtvaardig maar dat zal altijd wel zo blijven. Maar ik vind het heel goed dat je zelf toegeeft dat het niet correct is om te denken “dan doe ik het ook maar”. Als jij het namelijk niet doet, heb jij in ieder geval een goed gevoel over jezelf, omdat je eerlijk bent, en inderdaad, andere mensen werken wel hard voor die uitkeringen.

Ik ben het ook met je eens dat mensen met echt veel geld (vooral die) ook vaak de boel belazeren en belasting onduiken. Waarom? zou je zeggen, zij kunnen het toch makkelijk missen? Waarschijnlijk gewoon: hoe meer geld, hoe hebberiger mensen worden.

Trouwens bedankt voor je compliment :)en je uitnodiging, waar ik niet op in zal gaan, want ik ben “happily married” :)

Veel succes met het zoeken naar een baan!

Kim

• Hans

Kijk, een gemeente redeneert zo: iemand heeft een uitkering en heeft na aftrek van vaste lasten Æ’ 500 over om van te leven. Als je goedkoop auto rijdt, ben je Æ’ 250 kwijt, en dan onderdrijf ik. Dan is het toch logisch, dat een gemeente dekt, waarom wel die auto en niet de belasting, die iedereen verschuldigd is.

Bij onmisbaarheid van die auto wordt er overigens wel kwijtschelding verleend.

• Guido

LUI…

Vindt je dat gek ???

Je krijgt al geld waar wij allemaal voor werken.. en dan nog klagen dat je die paar honderd moet betalen ???

Je kan toch ook auto reiden ?

Kost ook 500 gem. in de maand !

Dit is NIET meer als normaal !, die kwijtschelding is voor mensen DIE echt krap zitten, geen eten op de plank hebben, en op een verotte fiets rond gaan !

Sorry, maar zo denk ik erover…

• Guido

Pfff, wat ben jij een manneke zeg…..

wordt je af en toe echt niet misselijk van jezelf, je weet het GVD echt ALTIJD beter he Hans….?

Wat doe jij eigenlijk voor werk, jij zit ook maar een beetje thuis te niksen he ?

groeten, je vriend Guido