vraag over kwijtschelding

• werkzoekende

heb al jaren een uitkering en krijg elk jaar belasting kwijtschelding van rioolrecht en aval stoffen en dwr

dit jaar heb ik een auto gekocht van Fl 400,- gulden

nu had ik dit jaar weer kwijt schelding aangevraagt .

kreeg gisteren een brief omdat ik een auto aangeschaft heb krijg ik geen kwijr=t schelding meer. vind dit heel erg raar want heb niet meer vermogen ..wie heeft er een uitkering van de socialen dienst en heeft een auto en hoe zit dat bij hem …of kan iemand me wat meer info geven over hoe of wat “baal heel erg heb al weinig geld en moet dus nu me auto verkopen want het is al duuur en nu weer meer laste ” lijkt wel of je niks mag als je een uitkering hebt “terwijl ik wil werken maar ben afgekeurdt voor 100 % ”en dus niet geholpen wordt door arbeids bureua ..ben wel blij dat ik wat geld krijg om te eten maar ze lopen we; altijd te fucken

groeten boekie30

• Hans

Ik vind het niet kloppen, als je een uitkering hebt en auto kunt rijden. Logisch, dat een gemeente daar vragen over stelt. Kwijtschelding wil zeggen, dat je een schuld hebt en zoals bij alle andere schulden, geldt kwijtschelding als laatste redmiddel, nadat alle andere middelen (zuiniger leefpatroon, meer inkomsten verwerven, bezit verkopen) geprobeerd zijn.

• Maarten

Misschien rook je en zuip je niet zodat je voor slechts 400 gulden een auto kon kopen.

Het zou zo moeten zijn dat je kwijtschelding krijgt omdat je een uitkering hebt en niet zo dat je geen kwijtschelding krijgt vanwege je bestedingspatroon.

Begin een zaak want ik vind dit niet kloppen!

• werkzoekende

kwijtschelding heeft niks met schuld te maken. maar is gewoon voor mensen die niet draagkrachtig genoeg zijn om die belastingen te betalen ,en daarom is deze regel er dat de minima een beetje ontzien word

• Kim

allereerst wil ik zeggen dat ik het goed vind dat mensen die het echt niet kunnen betalen een kwijtschelding van bepaaldse belastingen krijgen. Van een kale kip kun je niet plukken he.

Maar ten tweede snap ik niet dat je een auto koopt, hoe goedkoop ook, want een auto bezitten kost geld, (spreek ik uit eigen ervaring, ik heb pas sinds 9 maanden een oud autootje en heb 5 jaar zonder gedaan). Het zit 'm niet in de aanschafkosten van de auto, maar je betaalt je wel scheel aan:

- wegenbelasting

- verzekering (zelfs alleen maar WA)

- jaarlijkse APK en vervanging onderdelen

- last but not least: die stinkend dure benzine! ook al rijd je heel weinig, je gooit er per maand toch een fiks aantal tientjes aan benzine in!

Dus als je dat allemaal kunt betalen, kun je ook gewoon belastingen betalen, logisch toch! Laat die kwijtschelding dan ook maar zitten inderdaad. Je snijdt je zo in je eigen vingers, sorry.

• Hans

Kwijtschelding heeft met schuld te maken, neem er maar een woordenboek bij. Kwijtschelding van gemeentelijke belastingen is iets anders dan draagkrachtmeting of inkomensafhankelijkheid.

• werkzoekende

hoi kim ,als ik diep van binnen kijk bij me zelf .

moet ik je gelijk geven ,want als je auto kan rijden kan je ook belasting betalen ,maar vroeg me af of het wettelijk ook mag om iemand daarom geen kwijtschelding te geven . zelf zie ik om me heen dat er veel misbruik van de socialen dienst wordt gemaakt ,en denk dan bij me eigen waarom doe ik dat ook niet als de anderen het ook doen .maar rechtvaardig gekeken uit me gevoel dus ,is het niet correct om ook zo te denken ten sloten werken de anderen nederlanders heel hard ook voor de belasting en om de uitkeringtrekkers geld te geven ,anderen punt is wel dat de mensen met veel geld daarom ook zonder dat ze berooft worden elke dag zaaken kunnen doen, geen uitkeringen heel veel geweld daarom is die er ook .

want te veel armoede is een goed draag vlak voor onrust en onstabiele ecconomie en veel geweld .dus mensen die belasting betalen moeten ook niet zeuren over de uitkering trekkers want ze worden er zelf uiteindelijk ook beter van “beter belasting betalen dan elke dag bestolen en neergestoken te worden ” vindt je slim schrijven .wil je niet een keer uit eten met me ???? groeten R

• werkzoekende

dacht omdat ik de belasting altijd betaal ,en dan einde van het jaar terug krijg .dat ik geen schuld had

maar heb niet in het woorden boek gelezen.

als jij het zegt geloof ik je een beetje en is dit ook weer duidelijk groeten R

• Hans

In de financiële wereld worden termen niet door elkaar gegooid en is men zeer nauwkeurig.

• Hans

De wet zegt, dat er een vermogenstoets wordt gedaan en dat het bestedingspatroon wordt nagegaan. Niet iedere uitkeringsgerechtigde is arm. Het hangt af van je gezinssamenstelling, je woonlasten en dergelijke. Dan is het toch logisch, dat ze de mensen kwijtschelding geven, die het echt nodig hebben.