korten die koosjes

• Hans

Het staat wel als werk te boek, die dierproeven. Daarom vind ik het ook zo'n onzin om op uitkeringsgerechtigden te foeteren. Natuurlijk moet iedereen, die dat kan gaan werken, laten we elkaar niet misverstaan. Maar om nu alles, wat werk heet te gaan verafgoden, is wat veel van het goede.

• Hans

Nou, niks aan de hand. Als je geen netwerk hebt, niet de financiële middelen om te solliciteren en dergelijke. Je kunt kerngezond zijn en een goede opleiding hebben gehad, bij het solliciteren komen heel andere vaardigheden kijken. De uitslag van een tentamen kon ik vaak met redelijke zekerheid voorspellen, maar bij een sollicitatiegesprek lukte het me vaak niet te achterhalen aan welke eisen ik moest voldoen.

Wat zeg je op een vraag als “Heb je vaak gesolliciteerd.”

Zeg je “vijf keer”, dan is het niet goed, want dan ben je niet gemotiveerd, zeg je “vijftig keer”, dan rijst de vraag, waarom het nog steeds niet gelukt is.

• Opa

Ga jij eerst eens ff terug naar school om schrijven te leren en correct te spellen.

• Hans

Ja? Ik ken in het Nederlands anders geen woorden zonder klinkers.

• henk

Beste professor Mike,

De Paarse regering strooit mensen zoals jij zand in de ogen met gemakkelijke praatjes als: het geld moet toch ergens vandaan komen en “je moet er wat voor doen.” Net als 60 jaar geleden trapt de massa er massaal weer in. Ik heb 200 afwijzingen tuis en 2 diploma's, voor welke zoiu je me willen korten beste Mike?

En dan nog wat om over na te denken. Weet je dat na een half jaar werk zoeken alle arbeid passend is? Maar hoe kan het dat mensen na een half jaar nog steeds geen werk gevonden hebben? Is er wel zoveel krapte? Ik denk dat werkgevers vacatures vastouden om als er echte krapte optreedt goedkope arbeidskrachten uit de derde wereld aan te trekken. Niet de werklozen maar de werkgevers moet op hun mieter hebben. Effe nadenken voordat je wat zegt Mike

• mike

ken je het gezegde waar een wil is is een weg beste hans een niet zeggen dat het aan de werkgevers of regering ligt ik heb geen diploma een nog nooit 1 dag zonder werk gezeten dus als je wil werken is er werk

• Hans

Nadat ze alle mensen “afgeschreven” hebben, die ze nooit willen hebben, is er krapte. En verder is er krapte op de markt voor hogeropgeleiden en ongeschoolden, niet in het middensegment.

• pierre

ik ben ook nooit werkeloos geweest , maar soms vraag ik me af waarom zou ik in godsnaam opstaan want deze hele maatschapij is erop gebaseerd om de kleine man uit te buiten , neem nou een voorbeeld aan philips de heren met hun topsalaris wilde zichzelf begin dit jaar nog 14% loonsverhoging geven, de zakkenvullers .En die aandeelhouders , nog erger dan aasgieren gaat het effe iets minder meteen 11000 man de straat op weg , bij het oud vuil en zo word je door een nederlands bedrijf behandeld . en dan zijn er hier nog altijd van die mensen die zich druk maken als andere mensen werkeloos zijn .Denken jullie nou echt dat als er niemand werkeloos was dat jullie dat geld wat we nu betalen voor de werkelozen niet hoefden af te geven , denk aan het kwartje van kok , wat ze hebben , geven ze niet meer af die regering , ze beliegen en bedriegen de mensen bij het leven , stelletje artiesten ze hebben in no time een ander doel voor dat geld