je moet niet gaan vooroordelen, je weet helemaal niet of ze op zich zelf woont. misschien woont ze bij dr ouders, nou dan ben je toch ook niet verplicht om te werken???ik vind van niet in ieder geval
ik heb het afgelopen schooljaar(ik zat op de avondhavo) ook niet gewerkt met hele goeie redenen omdat het voor mij niet ging.
maar als iemand expres niet werkt terwijl ze het wel zou kunnen zoals bij haar EN ze woont op zichzelf, DAN zou ik het ook niet leuk vinden als mijn toekomstige belastinggeld van m'n salaris af wordt gehaald en naar iemand als zij gaat terwijl ik keihard zit te werken om de huur, eten/drinken enz. op het randje te kunnen betalen terwijl de rest naar haar gaat terwijl zij niks doet en ik keihard moet werken om gelukkiger te worden door op mezelf te wonen omdat ik met goeie redenen het huis uit wil en misschien ook geen leuke opleiding kan doen.en WEL moet verdienen om het allemaal te kunnen betalen. van dat belastinggeld had ik dan een nuttige leuke cursus kunnen doen om wat verder te komen met leuk(er) werk.
het schijnt dat sommige mensen expres weinig solliciteren terwijl ze wel kunnen werken en geen problemen hebben en zo langer van een uitkering kunnen plukken, voor zulke mensen heb ik geen respect, voor mensen die bv heel depressief zijn en daardoor niet kunnen werken heb ik wel respect voor, dan weet ik dat m'n geld naar een “goed doel” gaat.