Ik werk niet en ben daar erg gelukkig mee

• hannez

>

> Ja, zo is dat.

> Ik kan mijn tijd indelen zoals ik dat wil en heb geen enkele

> verplichting.

> Oh ja en nog iets voor sommige hier: geld is niet alles hoor!

> Wees gelukkig met wat je hebt (al je ledematen, een goede

> gezondheid, mensen die van je houden en zo kan ik nog wel

> even doorgaan)

> Doei!

mensen die te lui zijn om te werken kunnen ze vanmij appart alles intrekken.

stelletje uitvreters ik geef mijn belastingnog liever aan een vluchteling dan zon luie @!#$

• O18

je moet niet gaan vooroordelen, je weet helemaal niet of ze op zich zelf woont. misschien woont ze bij dr ouders, nou dan ben je toch ook niet verplicht om te werken???ik vind van niet in ieder geval

ik heb het afgelopen schooljaar(ik zat op de avondhavo) ook niet gewerkt met hele goeie redenen omdat het voor mij niet ging.

maar als iemand expres niet werkt terwijl ze het wel zou kunnen zoals bij haar EN ze woont op zichzelf, DAN zou ik het ook niet leuk vinden als mijn toekomstige belastinggeld van m'n salaris af wordt gehaald en naar iemand als zij gaat terwijl ik keihard zit te werken om de huur, eten/drinken enz. op het randje te kunnen betalen terwijl de rest naar haar gaat terwijl zij niks doet en ik keihard moet werken om gelukkiger te worden door op mezelf te wonen omdat ik met goeie redenen het huis uit wil en misschien ook geen leuke opleiding kan doen.en WEL moet verdienen om het allemaal te kunnen betalen. van dat belastinggeld had ik dan een nuttige leuke cursus kunnen doen om wat verder te komen met leuk(er) werk.

het schijnt dat sommige mensen expres weinig solliciteren terwijl ze wel kunnen werken en geen problemen hebben en zo langer van een uitkering kunnen plukken, voor zulke mensen heb ik geen respect, voor mensen die bv heel depressief zijn en daardoor niet kunnen werken heb ik wel respect voor, dan weet ik dat m'n geld naar een “goed doel” gaat.

• mike

ze zouden je dan je poten moeten afhakken luie etter

• Bonnie

Waarom is dat?

Ik heb eindelijk te tijd om na te denken over echt essentiele dingen in het leven.

Ik voel me zo ontspannen nu ik niet werk en geen stress heb.

En ik kan genieten van de natuur enzo.

• Bonnie

Kun je ook aangeven waarom ik zogenaamd onverwantwoordelijk zou zijn?

Alleen omdat ik niet werk?

Dit is een hele bewuste keuze van me geweest en ik ben daar nog steeds erg blij mee.

• Bonnie

Da's mooi gezegd en daar ben ik het mee eens, helaas was ik wel ongelukkig toen ik nog werkte en nu niet meer!

• Bonnie

Ik ben getrouwd en mijn man verdiend de kost, ik ben inderdaad een beetje bevoordeeld dus dat ik niet HOEF te werken.

Ik vind het alleen jammer dat er nog zoveel onbegrip is als mensen een bewuste keuze maken om niet te werken, je wordt dan heel raar aangekeken.

Er is meer dan werk alleen !

• Bonnie

Ik krijg jouw belastinggeld ook helemaal niet!

Mijn man verdiend de kost voor ons beiden!

• Bonnie

Hallo,

Iedereen reageert wel zo ontzettend agressief maar ik heb dus geen uitkering he?

Dus maken jullie je vooral niet druk dat ik op “jullie” centen leef.

Dit geld niet voor iedereen die het van de andere kant bekeek en aardig reageerde, de “niet-kortzichtige-mensen” dus ;)

Groetjes Bonnie

• O18

kijk, dat je man de kost verdiend daar denkt niemand hier over na. had ik zelf trouwens ook niet aan gedacht. maar mensen gaan er hier meteen vanuit dat je op jezelf woont en geen werk hebt en dus automatisch een uitkering.

ik lees goed wat er staat zover ik dat kan en wat ik daaruit op kan maken, bij andere(n) heb ik niet altijd het idee dat ze dat doen.