Na 3 jaarcontracten is afgelopen juni mijn contract niet overgegaan in een vaste aanstelling, de instelling moest bezuinigen en alle mensen met jaarcontracten moesten eruit (totaal ongeveer 400 mensen). Ik had recht op 29 maanden ww.Na 3 maanden ww vond ik een andere baan, maar werkte ik in mijn vorige baan 30 uur nu heb ik een contract van 26 uur. Ik verloor dus 4 uren (en ook geen dertiende maand meer). 4 uur verlies van werk word niet gecompenseerd door aanvullende ww. Nu heeft mijn huidige werkgever laten weten dat alle nieuwe contracten en bij overgang naar een volgend jaarcontract de uren zullen worden gekort, voor mij zou dit betekenen zelfde werkzaamheden maar dan in 22 uur ipv 26 uur. Ik verlies dus (bij nieuw jaarcontract) weer 4 uur. In iets meer dan een jaar zal ik dus 8 uur verliezen.

Kan ik alsnog een beroep doen op 8 uur aanvullende ww. Moet ik dit contract tekenen en als ik dit niet doe verlies ik dan mijn recht op ww. Ik werk 2 dagen op een vaste werkplek, de overige uren bezoek ik instellingen dat doe ik op de overige 3 dagen wanneer de klant tijd heeft. Dit maakt het heel moeilijk om nog ergens op een andere vaste dag te werken.