Debat op 2 zoekt publiek - Discussie verplicht te werk stellen van werklozen met minister Kamp

  • Debat op 2

    Het televisieprogramma Debat op 2 is op zoek naar een betrokken publiek voor een discussie over het verplicht te werk stellen van de werklozen in Nederland. In het Westland gaat op maandag 26 maart al een project van start waarbij uitkeringsgerechtigden aan de bak moeten. Wie niet wil meedoen, kan er op rekenen dat hij op den duur gekort gaat worden op zijn uitkering. Met minister Kamp van Sociale Zaken wordt live besproken of dit wel de juiste manier is om de werkloosheid aan te pakken.

    Zou u op 24 maart deze uitzending willen bijwonen in het Geldmuseum in Utrecht? Aanmelden kan via publiek@debatop2.nl o.v.v. bijwonen uitzending. Debat op 2 wordt elke zaterdagavond om 21.10u live uitgezonden op Nederland 2. Aan het bijwonen van de uitzending zijn geen kosten verbonden. Ook krijgt u de kans om voor de uitzending begint gratis het Geldmuseum te bezoeken en krijgt u van ons twee gratis consumpties.

    We zien u graag terug bij Debat op 2!

  • Vilseledd

    Tja, dat hebben we gezien! Kamp, die serieus meent, dat je het woord ‘uitkering’ niet hoeft te vermijden, als je gaat solliciteren, maar doodleuk bij een werkgever kunt aankomen met: “Hé, ik heb een uitkering, maar dat vind ik niks, heeft u werk voor mij?” Op het moment, dat dat zo zou werken, hadden we veel minder werklozen. En vervolgens zaten ook andere salaristrekkers van de overheid tussen, die serieus menen, dat iemand, die vier jaar thuis heeft gezeten, dat in zijn CV gaat vermelden. Ze werken langs elkaar heen en tegen elkaar in, want weer andere overheidswerkers, “werkcoaches” menen, dat je dingen, die niet bij de vacature horen, maar weg moet laten uit het CV, met een gat tot gevolg natuurlijk.

    Dit geeft maar weer eens aan, hoe mijlenver het pluche van de werkvloer en de echte arbeidsmarkt af staat. Ik ben eens benieuwd, hoe lang het busproject standhoudt. Is het overigens geen idee alle werkzoekenden rijlessen aan te bieden, dan vergroten ze in ieder geval hun actieradius?