Gedeeltelijk werkloos

• Nathalie.D

Hoi,

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn contrakt van 15 uur niet meer verlegd wordt i.v.m met bezuinigen er moeten 30 man weg :(

Nu is mijn vraag ik werk op 3 plaatsen in totaal 32 uur in de week nu valt het grootste stuk van mijn inkomen +/- € 520,00 weg bij de rest verdien ik minder per uur en dit is ongeveer 250 en 200 euro.

Ik ben 21 jaar oud heb ik nu recht op 70 % over die 15 uur of krijg ik het minium loon aagevuld.

Ik woon op mijn eigen alleen.

Mijn werkgeven is toch in gebreken gebleven ik wordt op 1 maart ontslagen heb vandaag alleen mondeling gehoord dat ik ontslagen bent er is toch een maand opzeg aan mijn kant maar toch ook bij hun ??

Bedankt voor de antwoorden

• Nathalie.D

Vergeten bij te zetten ik werk er 9 maanden

• Vilseledd

Recht op 75% (de eerste twee maanden) en 70% de daarop volgende maanden van je dagloon; dat is je gemiddelde loon per dag over het afgelopen jaar. De WW houdt rekening met de opzegtermijn, dus de WW kan pas ingaan na afloop van de in acht te nemen opzegtermijn.

Naast de WW bestaat er recht op TW, toeslagenwet, wat wil zeggen, dat je uitkering tot het voor jou geldende sociaal minimum wordt aangevuld, indien je daar onder zijn. WW+TW kan daarnaast nooit hoger zijn dan 100% van het dagloon.