werkloos

  • Sammy67

    Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn zoals ik die al meer dan 2,5 jaar op zoek zijn naar een baan en net geen WW uitkering meer krijgen. Ik krijg niets meer omdat ik een eigen huis heb etc. Ik werk al sinds 1987 en vanwege de recessie ben ik zonder werk komen te zitten. Graag wil ik weten hoe anderen heb doen en vinden.

  • Irma

    kijk eens HIER onder opleidingen en banen (tu)

  • Sammy67

    Ik heb alles al geprobeerd………. Heb ik een soll. gesprek, zit ik bij de laatste 4 of 2 en dan word ik het weer niet.

  • George

    Ja, en met de huizenmarkt op slot, wat ‘'wil een mens nog méér’'? Nou ja, dat dus duidelijk niet, laat staan: gedwongen eigen woningverkoop tegen beduidend lagere verkoopwaarde dan ooit eerder voorzien. Vervolgens wellicht misschien zelfs met een (hypothecaire) restschuld opgezadeld worden. Dan vervolgens per direct een schuldhulpverleningstraject instappen, indien men deze onmogelijk zonder hulp van buitenaf en zonder eigen middelen af kan lossen in geval van het ontbreken van eigen spaarreserves.Wel spaarreserves en overwaarde eigen huis? Eerst daarvan dan zoveel mogelijk opmaken om van te overleven (men ziet dat voor inkomsten aan,m.a.w. men heeft dan dus géén steun nodig, indien men toegang heeft kunnen verkrijgen tot de eigen liquide middelen.) Vervolgens als er dan bijna niets meer van overgebleven is, huurwoningsaanvraag indienen (wachtlijst/ meerjarenplan!! ) en huurwoning toegewezen zien te krijgen en vervolgens huursubsidie aanvragen, zodra noodgedwongen verhuizing een feit is meteen bijstand aanvragen indien men géén andere keuze heeft.

    U kunt een bijstandsaanvraag indienen bij uw woongemeente, waarbij u echter allerlei hypotheekgerelateerde stukken en overige inkomensgegevens moet indienen,

    om vervolgens met uw huidige koopwoning als onderpand een notariële borgstelling te verkrijgen, waardoor u een extra hypotheek op uw eigen koopwoning aangaat,m.a.w. u gaat dus noodgedwongen een nieuwe schuld aan, uitsluitend om kunstmatig -via deze leenconstructie van staatswege wettelijk zo vastgelegd- een inkomen te hebben op afbetaling voor maximaal drie jaar en vervolgens lost u deze aangegane opgedrongen schuld achteraf in, zodra u een nieuwe baan heeft. Daar bent u dus nog wel jaren mee bezig, maar er ‘'gloort hoop aan de horizon“ en dat heet dan ’'Schuldhulpverlening'' ” Mooi geregeld,toch? Vindt u óók niet? Veel ‘leuker’ kunnen ze het u niet maken“, zeg nu zelf::oX( Jaja, maar put troost uit de woorden: ''Wonderen zijn de wereld nog niet uit!” Wondermiddel: werk of vertrek !

  • JardyK

    Goede tip bedankt (tu)

    Irma Schreef:

    ——————————————————-

    > kijk eens HIER onder opleidingen en banen (tu)

  • anoniem1960

    Ja, ik ben ook zo iemand. Ik ben 52 jaar en ik heb al 3 jaar en 5 maanden geen werk. Ook mijn uitkering is gestopt en we moeten van 1 salaris leven. Het kan nooit goed blijven gaan zo. Ik blijf sollicitaties sturen, maar word elke keer afgewezen. Inderdaad, om moedeloos van te worden. Mijn man blijft volhouden dat het de leeftijd is. Maar dan kom je toch nooit meer aan het werk? :(

    Ik ben vorige week naar het arbeidsbureau gegaan om te vragen of ik een persoonlijke coach kon krijgen. Dat is onmogelijk, want dan moeten de inkomsten € 1300,– of minder zijn. En dat is niet zo. Ook kan ik geen bijstandsuitkering krijgen, dit omdat mijn man nog werk heeft.

    Van ellende ben ik me gaan aanmelden bij de vrijwilligerscentrale. Ze hadden wel een vacature voor mij, maar dat ging via een andere instantie. Hun zouden contact met die instantie opnemen en dan zou die instantie weer contact opnemen met mij. Tot op heden heb ik nog niets gehoord. Ze zijn vanmiddag pas open, dus ik ben benieuwd.

    Ook ik zou graag willen weten wat ik nu nog meer kan doen of waar ik hulp zou kunnen vragen.

  • anna

    Welkom bij de club. Ik kom al jaren niet verder dan af en toe een uitzendbaantje, weer net niet lang genoeg gewerkt voor een ww uitkering. Manlief heeft wel een baan dus je word nergens geholpen………………. o ja en moeten wij niet op eigen benen kunnen staan? Nou schijnbaar niet dus. Gewoon zelf bij solliciteren word er gezegd, minder selectief zijn kreeg ik als antwoord. Dat ben ik al helemaal niet maar zelfs voor schoonmaakwerk willen ze al aantoonbare ervaring. ja die heb ik in mijn eigen huis.

    Ik heb denk ik van mijn 46 levensjaren er in totaal nog geen 5 gewerkt, ik weiger vrijwilligerswerk want als alle werklozen dat gaan doen dan zijn er straks weer minder betaalde banen te vinden want ik vind nog steeds dat heel veel instellingen aardig misbruik maken van vrijwilligers. Wat vroeger ooit een betaalde baan was is nu een vrijwilligersbaantje om de kosten te drukken.

    En zo komen we ook steeds verder in de schulden want huurtoeslag aangevraagd en dat jaar toevallig een poosje kunnen werken kan je alles weer terug betalen, en nu vragen we dat ook maar niet eens meer aan.

    Ik wens iedereen succes met solliciteren.