WAO en WW

• lahun kan

Mijn echtgenoot heeft nu ruim 11 jaar een gedeeltelijke WAO uitkering, 2 jaar geleden raakte hij door stress in de ziektewet en kort daarna ging het bedrijf failliet. Dit was de bekende druppel en we kwamen in de molen van psychologen en psychiaters terecht. Hij bleek een vorm van autisme te hebben. Inmiddels heeft hij 104 weken ZW uitkering ontvangen en is er een herkeuring voor de WAO geweest. Deze wordt niet verhoogd en blijft dus hetzelfde. Wel kan hij volgens de keurings arts niet meer in zijn oude baan terecht.

Het vreemde is dat hij moet gaan solliciteren voor 8 uren per dag maar wel zijn WAO uitkering behoud. Wij begrijpen er niets van. Kan iemand mij uitleggen hoe dit alles werkt.

vriendelijke groet Lahun

• UWV Webcare Team

Beste Lahun,

Je geeft aan dat de WAO van je man is herbeoordeeld en zijn gedeeltelijk WAO-uitkering niet verandert.

Dit betekent dat je man sollicitatieplicht heeft voor het aantal uren dat hij WW-uitkering ontvangt of gaat ontvangen.

Afspraken over deze sollicitatieplicht maakt je man met de arbeidsdeskundige van het UWV Werkbedrijf.

Heeft je man aanvullende vragen of wil hij graag contact over de mogelijkheden tot begeleiding van UWV ?

Neem dan contact op met UWV op 0900-9294.

Mijn collega’s kunnen dan zorgen dat de arbeidsdeskundige contact opneemt.

Actuele informatie over solliciteren vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

• Lahun

Beste Rene, dank je wel voor je reactie, toevallig heb ik vandaag een telefoontje gehad van iemand van de WW die me mededeelde dat de aanvraag is goed gekeurd. En dat hij tot sept 2014 een uitkering kan krijgen. Maar hij heeft nog geen oproep gekregen van een werkcoach? Ik heb zojuist ook even de link bekeken die je mee stuurde en daar las ik dat je eerst afspraken met een werkcoach maakt en dat daarna pas wordt overgegaan tot uitbetaling.

Verder hebben we ook nog geen schrijven van de arbeidsdeskundige hoe een en ander nu is vast gesteld.

vr gr Lahun

• Darrance

A rolling stone is worth two in the bush, tahkns to this article.

• Janaye

Slam dnkuin like Shaquille O'Neal, if he wrote informative articles.

• Doll

Great common sense here. Wish I'd tohghut of that.