moedeloos....

  • jonkvrouwhelene

    Ik zal jullie heel kort vertellen waarom ik zo moedeloos word, ik ben een 42 jarige (dus al veel te oude vrouw) die al een jaar werkloos is. Ik heb echt een ordner vol sollicitaties en mijn halve computer nog vol. Ik heb veel werkervaring, goede diploma's en ben nu bezig met mijn secretaresse-opleiding. Ik word moedeloos van die uitzendbureau's die je gouden horens beloven, ik word moedeloos van werk.nl waar ik bijna elke dag dezelfde vacatures op zie staan. Is er dan geen werk voor mij?? Jawel maar dan word er van mij verwacht dat ik 2 uur reistijd ofzo maar heel normaal vind. Het spijt me, ik ben alleenstaande ouder en ik ben niet van plan om mijn kids 12 uur of langer alleen te laten. Zal er dan niet ergens een leuke baan zijn, hoewel leuk het wordt nu echt zoiets van; als het maar betaald!!

  • LindaK

    nee hoor ik zit in het zelfde schuitje, ik ben dan 1 jaartje jonger en ook ruim 15 jaar administratieve ervaring.

    Je bent niet flexibel ( wat betreft tijden)

    je bent te duur ( 10,25 euro bruto per uur kon ik krijgen)

    opvang kinderen ( betalen we niet aan mee)

    parttime werken ( betalen we teveel belasting voor )

    vakantie nemen in de zomer ( vast personeel moet zich aan jou schikken)

    en zo kan ik nog wel even doorgaan, dit zijn een paar argumenten van diverse werkgevers, je kunt als brugman praten en de voordelen op noemen maar dan nog..

    of je moet je schikken in een baan met de meest onmogelijke tijden

    of accoord gaan met een zéér mager loontje

    wat me het meest frustreerd is dat UZB je gewoon na twee maanden uitschrijven onder het mom van voor jou is er geen werk….. verschrikkelijk toch ??

    succes…

    grt Linda

  • danny

    Das dus een van de redenen dat ik voordat ik in de bijstand kwam Nederland heb verlaten en toen binnen 2 weken een goed betaalde baan in Ierland kreeg

    Hier vragen ze niet naar leeftijd en andere flauwekul

    Enige wat ze hier willen weten is of je ervaring hebt en wat je kunt

  • LindaK

    goh Danny wat goed dat je zo aan je baan bent gekomen,het zou wat extreem zijn om bij hele leven hier vaarwel te zeggen om naar het buitenland te vertrekken.

    proberen moed te houden al is dat soms verdomd moeilijk..

    grt linda

  • Chantal van Falier

    Hoi Helene,

    Ik weet dat het moeilijk is om een leuke baan te bemachtigen. De regering roept wel dat men alle mensen een kans moeten geven, maar de werkgevers zien het vaak anders. Ik heb zelf een eigen bureau op het gebeid van reintegratie. Samen met de mensen kijk ik altijd welke contacten we hebben en kunnen aanwenden (ook al zijn die contacten niet direct binnen de richting waar je een ban in wilt vinden) om bij een bedrijf binnen te komen. Op deze manier wordt zeker de helft van het aantal vacatures vervuld. Uit ervaring weet ik dat het ook voor jou mogelijk is om een leuke functie te vinden.

    Succes!

    Groetjes,

    Chantal

  • Kamryn

    Your article perfectly shows what I neeedd to know, thanks!

  • Ranessa

    Posts like this brighten up my day. Thanks for tankig the time.

  • tvproductionnl

    Beste meneer/mevrouw,

    Wellicht kunnen wij u helpen met het vinden van een baan (mocht dat nog nodig zijn). Ik ben een tweedejaars studente aan de NHTV Breda aan de opleiding International Media&Entertainment Management. Wij maken een tv programma waarbij wij gasten zoeken en die gaan begeleiden bij het vinden van een baan. Dit doen wij onder andere door de gasten te coachen op verschillende vlakken. Wij hopen hierdoor als resultaat te hebben dat we onze gasten een baan kunnen aanbieden. Hiervoor zullen wij samenwerken met uitzendbureau's en externe bedrijven.

    De tv show zal worden uitgezonden op internet en is eenmalig. Mocht u mee willen werken dan vinden er opnamens plaats begin juni. De liveshow duurt dan een half uur in totaal.

    Mocht u geinteresseerd zijn om mee te werken en deze kans aan te grijpen mail dan uw gegevens en/of eventuele vragen/opmerkingen naar 102073@nhtv.edu.nl

    Mvg,

    Anouk Koreman