uitklokken tijdens pauze

  • ilona L.

    Er zijn vast veel mensen die hier een antwoord op weten, maar ik niet;

    mijn dochter van 16 werkt bij McDonalds. Ze wordt opgeroepen op bijv. op een woensdagavond te werken van 17.00 tot 21.00 uur. Omdat het zo rustig is, mag ze pauzeren, maar dan moet ze wel uitklokken. Ik vind dat raar, want ze zit daar standby en kan elk moment weer geroepen worden om klanten te helpen. Ze zit toch niet thuis? Kan men haar verplichten uit te klokken als de baas zelf zegt dat er even niets te doen is? Wat zegt de wet hierover?

    Dank! Groeten, Ilona L.

  • Chantal van Falier

    Hoi Ilona,

    Tot op heden heb ik vaak gehoord dat de pauzes in de eigen tijd zijn. Het is wel zo dat ze een verplichte pauze heeft omdat er geen andere klanten waren.

    Heb je enig idee of ze nog pauze moest krijgen en dit werd gezien als haar pauze?

    GRoetjes,

    Chantal

  • fan

    Vind ik niet raar.

    Kunnen ze zien hoelang ze pauze neemt.

    Ze zal ook wel moeten gaan klokken als ze weer aan het werk gaat.

  • John

    Als het alleen gaat om te bekijken hoelang er pauze wordt gehouden zou hier niets mis mee zijn. Worden echter de pauze periodes, omdat het toch rustig is, gekort worden op het loon dan zou dit m.i. niet kloppen. Een medewerker kan er namelijk niets aan doen als het rustig is.

  • hschothorst

    Ilona el,

    Deze pauzes zijn zo kort gewoon die tijd doorbetalen van het begin tot het eind.

    Harry

  • Ilona

    Er staat in haar contract, dat als ze langer werkt dan 4 uur, ze recht heeft op pauze. Maar van 17.00 tot 21.00 uur is precies 4 uur en dus hoeft ze niet uit te klokken vind ik, want dan krijgt ze inderdaad minder uitbetaald.

    Ze gaat in discussie met de manager.

    Dank voor de reacties.

    Groeten, Ilona L.

  • LindaK

    wat een bekrompenheid zeg ! zo creeer je een werksituatie waarbij je ook niets voor de baas over hebt dus zeker geen minuut overwerken.

    ik vind het te kinderachtig voor woorden!

    grt Linda

  • sandra

    Ze kan de rollen ook omdraaien Linda?

    Wat je zaait zal je oogste!!

    Is een werkgever goed voor zijn personeel,dan is zijn personeel goed voor je klanten. En je klanten weer goed voor de werkgever. Zo moet je het zien.

    Ga in een kringetje zitten,geef je ene buurman een klap in zijn gezicht en de andere een zoen. Laat iedereen in de groep dat doen. Dan krijg je een klap van je buurman die je een zoen gaf en zoen van de buurman die je een klap gaf. Zo werkt het in het leven.

    Ik heb helemaal geen medelijden meer met werkgevers. Zeker als je behandeld bent zoals ik.

    80 uur per week werken zonder een overwerkvergoeding. En toen het met mij niet goed ging. Door een ongeval waar werkgever schuldig aan was. Kon ik opsjokkken en naar mijn centen fluiten. Ik hoop dat er mensen dat realiseren. Mensen worden niet zomaar zoals ze zijn. Daar is een aanleiding voor nodig.

  • LindaK

    precies daar ben ik het met je eens… tevens is het in deze tijd dat werkgevers een machtpositie hebben onder het mom oo niet overwerken, niet uitklokken daar is het gat van de deur..

    Hopelijk veranderen deze tijden en krijgen werknemers ook wat meer rechten, moet je nu eens kijken wat de arbeidsvoorwaarden van een uitzenbureau tegenwoordig zijn het is echt om te huilen ….

    grt Linda

  • Ilona

    Haar baas roept haar op, “omdat ze zo goedkoop is” (minimum jeugdloon)

    Toen ze overduidelijk een keer niet lekker was en vroeg of ze een uurtje eerder weg kon, zei hij nee omdat je zo goedkoop bent.

    Daarna liet hij een ietsje oudere werknemer wel eerder naar huis vertrekken.

    Het mes snijdt aan twee kanten, nietwaar?