Vele vreemdelingen voelen drie keer de druk dan Nederlanders. Als Nederlanders onderwijs en werkervaring hebben en een hel van een tijd hebben, denk enkel wat het dan voor vreemdelingen is! Hoe lang deze houding ten opzichte van buitenlanders en het moeten spreken van Nederlands, zal bestaan?

De inburgeringscursus was niet op niveau, de meeste leraren werden bedreigd met ontslag. Moraal was laag, subsidies werden gekort zodra de cursus begon. Als een buitenlander een probleem heeft, inbraak, betaling van rekeningen of andere problemen, de volgende vraag aan de buitenlander is altijd: waarom spreek je geen Nederlands? Voor de mensen die de basis cursus hebben afgemaakt die zullen nooit werk vinden omdat werkgevers mensen prefereert zonder accent. Schoonmaakwerk en andere arbeid word vervuld door oost europeanen die een lach op hun gezicht hebben maar als je vraagt of ze het fijn werk vinden dan zeggen ze nee.

Wat ik zie: vele locals zijn zeer gefrustreerd van hun eigen persoonlijke situatie en dit wordt overgebracht door hun verantwoordelijkheden op de baan. Ik zie uit absoluut heel wat verwarde mensen dit zal ongetwijfeld zijn consequenses op de bevolking zullen hebben. Ik houd van uw commentaren te horen. MARIE ANTOINETTE, geef de mensen cake!