IRO

• dennis

In januari heb ik in overleg met de casemanager van het UWV een reintegariebedrijf gezocht voor mijn IRO (ik was langer dan een half jaar werkloos). Half februari ben ik gestart bij een bureau. Per 1 maart vond ik echter via via een tijdelijke baan voor 4 maanden en was ik dus uit de WW. De casemanager gaf in maart per mail toestemming voor het volgen van het traject nadat ik voor de tweede keer mijn papieren had opgestuurd omdat zij waren zoekgeraakt bij het UWV. Ik kon volgens hem doorgaan met het traject omdat ik al gestart was hoewel ik niet meer in de ww zat. Verder heb ik nooit meer wat van het UWV gehoord tot gisteren toen er plotseling een brieg met oestemming voor het traject kwam. Ik denk dat het reintegratiebureau is gaan bellen. In de afgelopen maanden heb ik z'on 5 gesprekken gevoerd met mijn reintegratiebegeleider. Per 1 juli is echter deze tijdelijke baan een vaste baan geworden en heb ik het reintegratiebureau niet meer nodig. Waar ik nu een probleem mee heb is dat het reintegratiebureau, ik meen ik een bedrag van E 5000,- gaat krijgen voor een baand die ik zelf via mijn eigen ntetwerk heb gevonden al na 14 dagen na start van het traject. Ik ben reuze blij met deze baan. Ik ben al 52 jaar en ik had de hoop eigenlijk bijna verloren. Ik ben nu gelukkig van het UWV met haar dreigementen af maar heb wel een salaris geaccepteerd dat veel lager is. Het is niet veel meer dan mijn ww-uitkering. Mijn punt is dat het bureau zo makkelijk die 5000,- euro krijgt terwijl ik die zelf heb gevonden en er veel voor over heb om weer aan de slag te zijn. Kan ik hier nog iets aan doen?

• Karel de Gucht

Waarom zou je er iets aan willen doen?

• player

Lijkt mij nogal duidelijk,dat bedrijf vangt gewoon geld terwijl ze niets gedaan hebben wat ze moeten doen. Ik gun het ze ook niet.

• danny

als je het zelf geregeld hebt moet je alleen het uwv de details vertellen en het intregatie buro laten doodvallen

alleen zeggen heb werk en uwv heeft de details wil u meer weten ga daar maar heen

en karel jij betaalt ook niet aan iemand die niets voor je gedaan heeft

zij krijgen uitbetaald als zij jou aan een baan geholpen hebben en het afgesloten dossier met alle gegevens bij het uwv ingeleverd hebben

hebben hun de naam en andere belangrijke gegevens van je nieuwe werkgever niet kunnen ze niet sluiten en krijgen niet betaald

• herma

De regelgeving van het UWV geeft aan dat als je tijdens het traject of binnen een half jaar na het beëindigen van het traject aan het werk gaat, het reïntegratiebureau uitbetaald krijgt. Soms ligt dat aan hun inspanning en soms ook aan de inspanning van de cliënt.

Een salaris dat gelijk is of hoger ligt dan de WW uitkering wordt door de UWV als “passend” beschouwd. Mocht je binnen drie jaar weer werkloos zijn, dan heb je recht op een garantiedagloon. Je uitkering wordt dan weer berekend naar je vroegere (hogere) salaris.

• Arthur

Zelf een integratiebureau beginnen :)))))))