Ontslag genomen

• An

Hallo allemaal,

Ik heb een maand geleden ontslag genomen bij een bedrijf waar ik al 8 jaar werk.

Mijn ontslag is ook geaccepteerd door de werkgever. Doordat ik zelf ontslag heb genomen heb ik dus geen recht op een WW-uitkering.

Nu heb ik vandaag contact gehad met mijn ex-werkgever en gevraagd of ik weer terug mag komen.

Ik mag per 1 augustus as. weer beginnen.

Stel dat ik over een tijdje ontslagen wordt kijkt men dan naar de 2 maanden die ik tussendoor niet heb gewerkt? Of doet dat er niet toe.

Alvast bedankt voor de reacties.

An

• Uffeltje

ze gaan uit van het laatst gwerkte, wat is de reden dat je ontslag hebt genomen.

• .breed

:D stommeling

• tiewredeN

Eigelijk maak dat niks uit als je maar aan het aantal weken komt waarvoor je een uitkering kan aanvragen .

Maar ontslag aanvragen betekent geen geld,want je neemt zelf ontslag dus geen uitkering.

• herma

Bij een ww aanvraag wordt in eerste instantie gekeken of je buiten eigen toedoen werkloos bent. Hiervoor wordt er gekeken naar de situatie in het laatste halfjaar. Als je binnen dit halfjaar zelf ontslag hebt genomen, gewerkt hebt en weer ontslag hebt gekregen, is de kans op ww erg klein. Je bent dan door eigen toedoen werkloos en krijgt geen ww uitkering. Bij ontslagname voor een nieuwe baan moet je daarom altijd zorgen voor minstens een halfjaarscontract bij de nieuwe werkgever.