wordt me te veel

• Trudy

Ik weet niet of ik hier op het juist adres zit.

Maar misschien is er iemand die naar mijn verhaal wil luisteren.

2 maanden geleden ben ik weer begonnen met werken. Na bijna 1.5 jaar in de ww te hebben gezeten en in de wao. Ik werk momenteel 40 uur.

Bij mijn vorige werkgever werkte ik 32 uur ook eerst 40 uur,maar werd burnout (dus voordat ik in de ww zat en wao)

Ik merk dat het steeds zwaarder voor mij wordt om die 40 uur te werken. Eigenlijk ben ik weer bang. Ik moet alles in het weekend gooien en het lijkt of dat me niet meer lukt.Mijn huishouden is echt een puinhoop. ik moet kiezen tussen puinhoop leven of huishouden doen en geen leuke dingen meer doen.

Ik kom om 7 uur thuis,moet dan koken ik eet meestal tegen 8 en 9 dan douchen en dan is het weer tijd om naar bed te gaan.

Ik zou zo graag weer 32 uur per week willen werken,zodat ik een beter balans krijg tussen het werken en mijn prive leven. Ik ben bang als ik nu al aankaart dat ik minder wil werken dat ik mijn baan kwijt raak. En wat dan? Ik trek het gewoon niet meer om 40 uur te werken. Ik ben bang dat ik weer burn out raak. Maar ik ben ook bang om mijn baan te verliezen.

Heeft iemand tips of andere raad.

Omdat ik in de wao zit en dus aangepast werk is het ook heel moeilijk om naar een andere baan te solliciteren.

• blubber

“Ik zou zo graag weer 32 uur per week willen werken,zodat ik een beter balans krijg tussen het werken en mijn prive leven. Ik ben bang als ik nu al aankaart dat ik minder wil werken dat ik mijn baan kwijt raak.”

Geen nood, van aankaarten raak je niet ontslagen en bovendien bestaat er een regeling hiervoor:

http://www.personeelsnet.nl/inc/indexed.php?n=/nav.php&t=/kop.php&c=/nieuws.php?i=460

• Karin

Trudy ik herken mezelf heel erg in jouw situatie. Ook ik kwam doodmoe thuis van het werk. Ik denk niet dat jij dit nog lang zal trekken, dus onderneem zo snel mogelijk actie. Is er een bedrijfsmaatschappelijkwerkster in jullie bedrijf? Ga met haar praten. Aangezien je aangepast werk hebt weten ze dat je niet 100 % gezond bent. Niet langer wachten; je gezondheid gaat voor en geef het aan.

• Karin

Trudy; is er een bedrijfsmaatschappelijkwerker in jullie bedrijf; ga dan met haar praten, zo niet praat dan met je chef en zeg dat je het niet trekt om 40 uur per week te werken. Aaangezien je aangepast werk doet, weten ze dat je in de wao hebt gezeten, dus denk ik wel dat ze het zullen begrijpen. Ik denk dat het te zwaar voor je is om van niet werken meteen 40 uur te gaan werken. Is het bij dezelfde werkgever en zo ja waarom hebben ze de uren niet langzaam opgebouwd. Ik kan me best voorstellen dat je dit niet lang zal volhouden. Denk aan je gezondheid en praat er met iemand over en ……….ga dit weekend lekker goed voor je zelf zorgen dan is je huis maar een puinhoop, maar ga er in elk een paar uurtjes op uit; naar het strand,het bos, een park ga gewoon lekker realaxen.

• Inky

Beter je baan verliezen dan je gezondheid: niet geschoten is altijd mis…

• Mitrovic

Hoi!

Misschien kun je een huishoudster nemen? Gewoon voor een klein prijsje? Ben je in ieder geval van dat stomme huishouden af. En misschien niet 32 maar 36 uur? Zijn toch weer 4 uurtjes minder?

Heel veel succes en sterkte!

Groetjes Paula

• ted

Uit ervaring kan ik je vertellen dat als je je baan verliest ook je gezondheid achteruit gaat door stress en slecht eten.

Gewoon werken dus en op zoek naar een nieuwe baan van 32 uur.