Waarschuwing kdv Koetje Boe - Amsterdam

• mies

Voor iedereen die in de kinderopvang wil werken en het leuk lijkt op kinderdagverblijf Koetje Boe te gaan werken, houd er rekening mee dat je niet altijd dat salaris krijgt waar je recht op hebt en dat je misschien nog wel eens een advocaat nodig zal hebben om al het achterstallige salaris te krijgen!!!

Ik heb uitgebreid mijn verhaal gedaan op de kinderopvang.startpagina.nl www.prikpagina.nl/read.php?f=664&i=9874&t=9874#reply_9874

Ik had op kinderdagverblijf Koetje Boe een tijdelijk contract, het contract zou verlengd worden, ik stond ook al op alle roosters ingepland en een week voor het einde van mijn contract bedacht de bazin dat mijn contract toch maar niet verlengd werd, kon ik me fijn aanmelden bij het CWI!!!

Dit soort werkgevers zorgen er dus mede voor dat mensen werkloos worden.

En bedankt….

• Sans

Dan laat je vastleggen in het contract: “Het salaris zal bij vooruitbetaling worden voldaan uiterlijk voor de laatste van de maand voorafgaand aan die waarop de salarisbetaling betrekking heeft. Bij ingebrekeblijving houdt werknemer zich het recht voor niet te verschijnen zonder dat ingebrekestelling door laatstgenoemde is vereist. Niet gewerkte dagen als gevolg van te late salarisbetaling worden als gewone werkdag van acht uren, vermenigvuldigd met het actuele parttimepercentage, aangemerkt en derhalve betaald middels het afgesproken salaris.”

• mies

Hoi Sans,

Volgens mij is er geen een baas die accoord gaat met hetgeen jij schrijft.

Ik geloof niet dat een baas je een maand vooruit gaat uit betalen. Zou leuk zijn maar helaas… zo werkt het niet.

Je salaris hoort wel (ik dacht 2 dagen voor het einde van de maand) overgemaakt te zijn op je rekening. Nou was dat ook niet het geval bij mij, meestal werd mijn salaris rond de 4 de van de maand overgemaakt.

Nu ben ik dus al 3 maanden weg en ik heb nog steeds zo'n 700euro van ze te goed, ik ben een tijdje werkloos geweest omdat ze plotseling besloten hadden mijn contract toch maar niet te verlengen, ik heb advocaatkosten gemaakt om hopelijk zo mijn geld toch nog te krijgen en ik ben heel lang bezig geweest om mijn loonstrookjes te ontcijferen (herberekening over herberekening over herberekening vanaf afgelopen november!!!)

Dit soort bedrijven doen he er gewoon om om zulke chaos te maken, personeel zie door de bomen het bos niet meer, weet niet meer dat ze nog geld te goed hebben en het KDV maakt winst (gestolen van het personeel).

Ik vind ook dat het CWI o.i.d. dit soort bedrijven moet aanpakken. Tijdelijke contracten op het laatste moment niet verlengen terwijl er wel al toezeggingen (mondeling en schriftelijk maar niet in contractvorm) zijn gedaan.

Ik heb navraag bij het CWI gedaan, mijn situatie daar uitgelegd maar ze waren niet geintereseerd in roosters waarop ik ingepland stond of briefjes van de bazin zelf waarin stond dat ik vanaf 14 maart de maandag en woensdag zou gaan werken.

Ik heb “het land” nu toch wat centjes gekost doordat ik een maand een uitkering heb gekregen, dankzij het KDV….