WW, werken, terug in WW

• Albert

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je terug keert in de WW na proeftijd, half jaar of jaar contract.

Gaan ze heroverwegen na een bepaalde periode??

Ik heb nu recht op 2,5 jaar WW heb er een jaar opzitten en ga binnenkort weer werken.

Ben benieuwd wat er gebeurt na afloop van een contract.

bedankt vast voor de reactie.

Albert

• furba

je bouwt na een half jaar weer rechten op.

Dus heb je in de ww gezetten en heb je nog maanden tegoed en je staat binnen een half jaar op straat,dan heb je recht op je oude uitkering.

Ze noemen dat een herleving.

Sta ja NA een half jaar op straat dan gelden de regels van de werkgever waar je het laatst hebt gewerkt.

• wim

De WW beoordeelt eerst of u aan de voorwaarden voldoet voor een nieuwe WW uitkering. Dat kan als u bijvoorbeeld een volledig jaar heeft gewerkt. U hebt dan wer recht op 2,5 jaar WW.

Heeft u geen nieuw recht opgebouwd, dan wordt bekeken of u nog oude rechten heeft.

In uw voorbeeld. Na een jaar WW gaat u weer werken, wordt weer werkloos. U oude WW herleeft dan, want van die 2,5 jaar heeft u 1 jaar gebruit. dus nog recht op 1,5 jaar WW.

Wim

• miek

Binnen een half jaar val je terug op je resterende oude WW, dat WW-recht “herleeft”. Je moet natuurlijk wel weer niet verwijtbaar werkloos zijn geworden, dus zelf opzeggen tegen die tijd werkt niet!

• Aa

Begrijp ik het goed, dat in mijn geval, recht op 4 jaar WW, steeds parttime werk gehad en voor de resterende dagen WW, na 4 kalenderjaren de WW nog doorloopt voor de dagen dat ik er geen gebruik van heb hoeven te maken?

• Miek

Nee, de einddatum schuift op voor zoveel weken als je geen WW gehad hebt. Je krijgt geen WW als je in die week minimaal je aantal WW-uren min 5 gewerkt hebt. Of, als je 8 uur of minder hebt: de helft van je aantal uren. Waarom die 5 uur eraf gehaald wordt weet ik niet, maar daarover krijg je dan dus gewoon GEEN inkomen….

Het kan trouwens gebeuren dat je gewoon geen bericht krijgt van een nieuwe einddatum, dus als je het weten wil: vraag ernaar, dan krijg je (als het goed is!) wel de juiste informatie. Wachten op bericht kan erg lang duren..

Miek