Dit zou je denken en dit zou gerechtigheid zijn… immers had het bedrijf je dan niet aan moeten nemen. Twee maanden geleden zouden ze dit ook al hebben kunnen voorzien.
Je hebt gelukt als je werkgever dit via het CWI probeert dan duurt de hele procedure waarschijnlijk zo lang en zullen ze dit zo ontzettend goed moeten onderbouwen dat je al gauw 4 maanden verder bent…
Echter als ze naar de kantonrechter gaan, dan zou het helaas wel eens anders kunnen aflopen. Dit weet ik uit ervaring omdat ik indezelfde situatie heb gezeten. De werkgever moest wel een afkoopsom betalen maar van slechts 2 maanden (waarvan 6 weken door het UWV worden afgetrokken als fictieve opzegtermijn) en ik stond per direct (onmiddellijk na de zitting) op straat omdat ze geen geld meer hadden. Ik had ook een jaarcontract, het was zelfs een verlengd jaarcontract. 1 november verlengd en 3 weken later hadden ze geen geld meer… Ongelooflijk maar zo gebeurt het helaas ook.
Dus.. ga ajb gauw naar een buro voor rechtshulp en teken/accepteer niets van een werkgever. Voer altijd verweer ander krijg je ook geen uitkering, vooral omdat je een jaarcontract had dat is extra “moeilijk”.
Succes.