moe van al die afwijzingen

• Esther

Als WAO er ben ik sinds 1 jr actief zoekende naar een administratieve baan maar wordt steeds maar afgewezen. Het komt niet eens tot een gesprek, grrrr. Ik weet dat ik goed gekeurd ga worden en wil niet wachten tot ik eens (mogelijke) hulp van de UWV krijg, (na herbeoordeling). Als je die hulp krijgt van UWV !! Ik probeer zo goed mogelijk mijn brieven te schrijven, (met enthousiasme/motivatie) laat ze een ander lezen, goede CV etc … Tja wat doe ik verkeerd denk ik dan.

Worden jullie daar nu ook niet moe van ??

Ik wil graag werken en weet van mezelf dat ik een goede kracht ben en mijn werkgever kan notabene een flinke premie krijgen als hij/zij een wao'er aanneemt ??

Gr. Esther

• game

Als je gezond bent en goed bent opgeleid kom je ook nauwelijks aan het werk.

Ik kan onderhand heel mijn huis behangen met al die afwijzingsbrieven, maar goed ik zal het advies van mijn arbeidsadviseuze maar opvolgen, gewoon door blijven gaan met solliciteren, meer heeft ze niet te melden. Leve reïntegratie.

• LindaK

Esther meid ik wil je niet ontmoedigen maar tegenwoordig is 80 of meer keer solliciteren op een kantoorbaan pinuts.

Ik ken ze allemaal ( de argumenten ) de oud, niet flexibel met werktijden, kinderen en oppas ?, overgekwalificeerd, te veel ervaring, de klik is er net niet … je kunt het zo gek niet bedenken.

Het meest frustreerde is dat wanneer je op gesprek mag komen te horen krijg dat er nog 10 andere sollicitanten zijn dus kans bijna nihil of dat ze je tot drie keer aan toe laten terugkomen en dan zeggen nee je bent het net niet …

solliciteer rustig verder, en denk net zoals ik er moet toch een werkgever zijn die je helemaal ziet zitten, ik ben nu een kleine jaar bezig …

succes !

grt Linda

• Gerard

Jullie zijn de enigsten niet hoor :S

ik had een vaste baan bij Randstaduitzendbureau, maar ondanks dat het de afgelopen jaar slecht banen werden vrijgegeven moesten ze mij ook kwijt tja….

maar voor die tijd ging ik ook wel solliciteren maar kreeg ook (te)vaak te horen te oud ,te weinig ervaring,etc,etc k ken ze ookal uit mijn hoofd destijds was ik net 20 dan al te oud?????

De werkgevers krijgen ookal steeds gekkere ideeen hoor ze zoeken het liefst mensen va 18 jaar met diploma en ruime jaren ervaring.

Gerard

• furba

Linda

Ook ik als ex wao er inmiddels ben aan de slag.

Via een uitzendburo gevonden.

Maak eens een leuk orgineel briefje van jezelf en vertel wie je bent.

Gewoon wat je kwaliteiten zijn en wat je enorm aantrekt als administratief medewerkster. Welk onderdeel vind je het leukst eraan.

Dat je wao' er bent hoef je niet te zeggen. Dat komt later wel. Mijn werkgever weet nu niet eens dat ik wao'er ben,wel het uitzendbureau weet dat ik wao'er ben.

Maar die zegt ook,gewoon je mond houden. Pas als je er echt gaat werken en een contract krijgt bij de werkgever waar je aan de slag bent,kun je het ze alsnog vertellen.

Schrijf dit briefje naar zoveel mogelijk uitzendbureau's.

Wie weet komt er iets op je pad

• Elle

Ondanks dat ik nog een vrijstelling heb om te solliciteren (bijstandsmoeder en mantelzorg voor mijn ouders) heb ik ook gesolliciteerd en ben op gesprek geweest.

Het leek wel lopende bandwerk. Voor mij twee en na mij bleef het ook binnenkomen. “leuk” om je concurrentie te bekijken.

De eisen werden afgerateld, neutraal werd me gevraagd of ik nog wat vragen had en ik werd bijna de deur uitgekeken. NEXT!

Tuurlijk had ik me ook wat opgetut en kreeg als reactie dat het om flexibele tijden ging en dat ik dan rekening moest houden met mijn kappersafspraken??????

Ja hallo zeg, omdat ik mijn haren netjes heb heet nog niet dat ik 's middags naar een kapper moet rennen (doe het allemaal zelf thuis :) . Ik was ook zo overbluft dat ik niet eens reageerde. pas achteraf dacht ik er over na.

De werkgever gaf ook toe dat hij een luxe probleem had, hij had keuze in overvloed. Zou nog een tweede ronde komen van een stuk of 30 mensen die dan een dag mee moesten lopen en dan pas zou hij beslissen.

Tot die tweede ronde ben ik al niet gekomen maar ik vind ook dat ze ronduit onbeschoft met sollicitanten omgaan.

Voordat ik moeder werd 9zo'n 4 jaar geleden) werd ik 9 van de 10 keer aangenomen, was nooit een probleem. Zie het ook zwart in wanneer ik echt moet gaan solliciteren.

Esther veel succes!

Groetjes

Elle

• Elle

Ondanks dat ik nog een vrijstelling heb om te solliciteren (bijstandsmoeder en mantelzorg voor mijn ouders) heb ik ook gesolliciteerd en ben op gesprek geweest.

Het leek wel lopende bandwerk. Voor mij twee en na mij bleef het ook binnenkomen. “leuk” om je concurrentie te bekijken.

De eisen werden afgerateld, neutraal werd me gevraagd of ik nog wat vragen had en ik werd bijna de deur uitgekeken. NEXT!

Tuurlijk had ik me ook wat opgetut en kreeg als reactie dat het om flexibele tijden ging en dat ik dan rekening moest houden met mijn kappersafspraken??????

Ja hallo zeg, omdat ik mijn haren netjes heb heet nog niet dat ik 's middags naar een kapper moet rennen (doe het allemaal zelf thuis :) . Ik was ook zo overbluft dat ik niet eens reageerde. pas achteraf dacht ik er over na.

De werkgever gaf ook toe dat hij een luxe probleem had, hij had keuze in overvloed. Zou nog een tweede ronde komen van een stuk of 30 mensen die dan een dag mee moesten lopen en dan pas zou hij beslissen.

Tot die tweede ronde ben ik al niet gekomen maar ik vind ook dat ze ronduit onbeschoft met sollicitanten omgaan.

Voordat ik moeder werd 9zo'n 4 jaar geleden) werd ik 9 van de 10 keer aangenomen, was nooit een probleem. Zie het ook zwart in wanneer ik echt moet gaan solliciteren.

Esther veel succes!

Groetjes

Elle

• Cleo

Hoi Esther,

Bekend verhaal, ik weet niet hoe oud je bent, maar vooral als je wat ouder bent is het een crime om aan de bak te komen ………..

Je ervaring wordt voor het gemak maar over het hoofd geslagen …. zucht.

te duur, overgekwalificeerd, te oud …… om moedeloos van te worden. Mijn man heeft overigens hetzelfde, andere branche maar ook wat ouder, krijgt hetzelfde te horen ….. gek word je ervan…

Maar positief blijven hoor, eens zal het beter worden, en lukt het je vast nog wel.

groetjes Cleo

• papemaché

Asl je het leuk vindt om met de computer te werken, gewoon thuis, dan moet je eens kijken op www.superinkomen.com.

Ik wens je veel succes! De wil is er, bemerk ik.

Mvg.

Patrick Blaeke

• Marianne

Hallo lieve mensen,

Ook ik wordt constant afgewezen en ik blijf stug volhouden. Ik vertik het om te geloven dat ik met 52 jaar niets meer te bieden heb en dat ik niet meer aan de bak kom!

Het ergste is dat je op een gegeven moment in een soort isolement komt en dan wordt het echt moeilijk.

Daarom doe ik nu vrijwilligerswerk om in ieder geval mijn vaardigheden up to date te houden en vooral om nog onder de mensen te zijn.

Wie weet kom ik door dit nieuwe netwerk wel iemand tegen zodat ik via via toch weer aan de slag kom.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte en laat de moed niet zakken!

Marianne