Solliciteren via uitzendbureau is volgens het “zieke” UWV geen sollicitatie-aktiviteit.Het UWV beschouwd solliciteren via een uitzendbureau als een sollicitatie aktiviteit op het moment dat je een gesprek krijgt met de desbetreffende werkgever.
Nu krijg ik elke maand van mijn contactpersoon van het CWI vacatures mee, waarbij ikmoet solliciteren via het uitzendbureau en er wordt nadruk op gelegd dat ik op deze op vacatures moet solliciteren, zoniet wordt ik gekort op mijn ww uitkering. Ik heb haar gewezen op het problematiek hieromtrent met het UWV, maar daar heeft deze dame geen boodschap aan. Weet iemand of ik daadwerkelijk verplicht ben om op deze vacatures te solliciteren? Verder vraag ik me af of al iemand naar de rechter is geweest omtrent problemen met het UWV en solliciteren via uitzendbureau en ziet de rechter een sollicitatie via uitzenbureau als een sollicitatie-aktiviteit?
Zowat de helt van alle vacatures in Nederland zijn via hetuitzendbureau en de werkzoekenden wordt een kans op het vinden van een baan door dit systeem helaas aanzienlijk ingekort. Vreemd systeem, maar ja dit hebben we te danken aan die zakkenvullers in Denhaag, die vooral mensen die het al slecht hebben nog een trap nageven. Dat ze maar eerst hun eigen waarden en normen maar eens verbeteren, want zo ga je niet om met sociaal zwakkeren.
groetjes Roy