solliteren via uitzendbureau

• roy

Solliciteren via uitzendbureau is volgens het “zieke” UWV geen sollicitatie-aktiviteit.Het UWV beschouwd solliciteren via een uitzendbureau als een sollicitatie aktiviteit op het moment dat je een gesprek krijgt met de desbetreffende werkgever.

Nu krijg ik elke maand van mijn contactpersoon van het CWI vacatures mee, waarbij ikmoet solliciteren via het uitzendbureau en er wordt nadruk op gelegd dat ik op deze op vacatures moet solliciteren, zoniet wordt ik gekort op mijn ww uitkering. Ik heb haar gewezen op het problematiek hieromtrent met het UWV, maar daar heeft deze dame geen boodschap aan. Weet iemand of ik daadwerkelijk verplicht ben om op deze vacatures te solliciteren? Verder vraag ik me af of al iemand naar de rechter is geweest omtrent problemen met het UWV en solliciteren via uitzendbureau en ziet de rechter een sollicitatie via uitzenbureau als een sollicitatie-aktiviteit?

Zowat de helt van alle vacatures in Nederland zijn via hetuitzendbureau en de werkzoekenden wordt een kans op het vinden van een baan door dit systeem helaas aanzienlijk ingekort. Vreemd systeem, maar ja dit hebben we te danken aan die zakkenvullers in Denhaag, die vooral mensen die het al slecht hebben nog een trap nageven. Dat ze maar eerst hun eigen waarden en normen maar eens verbeteren, want zo ga je niet om met sociaal zwakkeren.

groetjes Roy

• Gaby

Hoi Roy,

UWV zal een sollicitatie bij het uitzendbureau wel accepteren als je neer zet op wat voor functie je hebt gesolliciteerd (bijv. administratief medewerker -> via uzb.) Stuur desnoods een kopie van de verwijzing van het CWI met je werkbriefje mee, zien ze op de WW afdeling hoe zoiets in zijn werk gaat.

Als je bij sollicitatieaktiviteiten alleen “uitzendbureau” invult zou dat ook kunnen betekenen dat je langs een uitzendbureau loopt en naar binnen roept: Hé, is er nog werk?!? en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Groet, Gaby

• manyavo

Roy,

Zou je mij een mailtje willen sturen. Ik heb namelijk info voor je die je goed kan gebruiken tegen het UWV. Ik heb namelijk hetzelfde gehad.

• manyavo

oja roy

Als je wilt kun je ook een klacht indienen.

Heb ik ook gedaan en ben in het gelijk gesteld.

Moet iedereen trouwens doen als ze ontevreden zijn over het UWV en als ze je klacht niet goed afhandelen dan kun je naar de ombudsman gaan en eventueel naar de rechter. En dat vinden ze niet zo heel leuk.

Vooral zeggen waar het staat dat je een bepaald iets niet mag doen. Daar kan je ze altijd op pakken als ze niets hebben.

klacht kun je indienen bij UWV KLACHTEN te Amsterdam

Die kun je dan sturen naar:

stuur je klacht dus naar

Centraal Klachtenbureau UWV

Postbus 58071

1040 HB Amsterdam

• manyavo

Roy

Ik heb iets anders gedaan. Je hoeft mij niet te mailen. Ik heb de brief die ik van het UWV heb gekregen en waar ik in het gelijk wordt gesteld dat ik via een uitzendbureau mag solliciteren geupload.

Kopieer hem en geef 'm aan je casemanager.

http://i2.photobucket.com/albums/y28/manyavo/sollicitatieactiviteit-vooruwv.jpg

PS. KAN deze webmaster mijn vorige berichten verwijderen aub.

Aan deze link heeft ROY genoeg. IK HOOP er ook andere mee te helpen die precies hetzelfde probleem hebben.

• roy

bedankt voor je reaktie manyavo ik ga ermee aan de slag

• BartOnLine

Voor de geinteresseerden:

Problemen zoals deze met het sollicitatieformulier hebben vaak niets te maken met het al-dan-niet mogen reflecteren op uitzendbureaus.

Dezergelijke problemen ontstaan door de manier van verwerken van die formulieren.

Als je binnen drie maanden tijd dezelfde naam van een bedrijf of uitzendbureau invult, dan herkent het geautomatiseerde systeem dit als een foutieve invulling van het formulier.

Een UWV medewerker krijgt van het systeem een melding om er iets aan te doen (deze volgt domweg de opdracht zonder jouw formulier in te kijken) en een sanctie op te leggen.

Als je bezwaar aantekend, krijg je uiteraard altijd gelijk. Het systeem en de medewerkers blijven echter op exact dezelfde manier werken.

Vaak vullen mensen in drie maanden tijd op het formulier de naam in van een eerder ingevuld uitzendbureau. Het UWV redeneert dat je de naam had moeten invullen van het bedrijf waarvoor het uitzendbureau een baan heeft. Helaas snappen ze bij het UWV nog steeds niet hoe uitzendbureaus werken. Het gevolg is dat vele werkzoekenden onterecht gekort worden op het vermeend foutief invullen van een stomzinnig formulier.

Tja, wat moeten die 1400 uwv-ers die dagelijks bezig zijn met beroep en bezwaar anders doen?

• miek

Mij is verteld dat je briefje altijd handmatig verwerkt wordt als je gewerkt hebt.Ik heb op ieder briefje steeds minstens 1 losse dienst via een uitzendbureau gewerkt en heb dit probleem dan ook nog nooit gehad. Zelfs al vulde ik op 1 briefje dezelde bedrijfsnaam in, zowel voor het schrijven van een brief als het hebben van een gesprek op uitnodiging. Als je niet precies in de vakjes schrijft, kan die machine je briefje ook waarschijnlijk niet automatisch lezen, dus probeer dat dan eens…

Succes!

• manyavo

Bartonline,

Heb je dan bij het UWV gewerkt? Dat je dit weet.

Dit is dan leuk om eens aan de pers door te geven.

• BartOnLine

Miek,

Bij een UWV weet de ene nooit wat de andere doet. Dat moet je inmiddels toch wel weten. Handmatig wordt alleen gecontroleerd wat automatisch niet of verkeerd wordt verwerkt.

Manyavo,

Nee, ik werk daar niet. Je hebt een vreemd beeld van de pers als je denkt dat dit interessant is. Hoe de interne procedures binnen het UWV zijn voor de afhandeling van formulieren, kan je deels zelf vinden door goed te googelen.