ik ben ten einde raad

• angelfun

Mijn vriend is nu al een half jaar werkloos en zit behoorlijk in de knoop met zich zelf.

Eerste aantal maanden heeft hij behoorlijk intensief gezocht, volgens zijn zeggen.

Hij heeft toen een baan gekregen bij micro electro waar hij koelkasten, wasmachines etc moest wegbrengen en de oude mee terug moest nemen. Naar drie dagen kreeg hij problemen al met zijn rug en een tenniselleboog. We besloten dat we hier niet mee verder konden gaan. Daarnaast vond hij het werk niet leuk op de manier zoals het er aan toe ging. Nu rijd al een paar weken taxi maar dat is pas echt huilen met de pet op. Je werkt op klote tijden, feestdagen, weekenden. Het is echt stress werk en hij werkt op een dag 13 uur met geen of maar 15 min pauze. Ik begrijp het best wel dat hij dit ook niet meer ziet zitten.

Maar ik vind het zo erg omdat hij hier al zijn hoop op had gevestigd en nu weer niets is geworden.

Voor hem hoeft het allemaal niet meer, hij zoekt niet meer en denkt ik zie wel wat er van terecht komt. Maar ja ik ben er toch ook nog en ik wil niet bij hem weg.

Ook al zegt hij dat het beter voor mij is.

Ik hou tenslotte van hem en wil hem niet graag kwijt.

Weet iemand raad????

• Adri®

Laat hem niet het solliciteren opgeven. Als hij het niet wil doen, heeft geen zin of geen hoop meer, lees de vacature voor en begin de sollicitatie brief voor hem. Zorg dat hij naast je zit, verbeteer zijn cv (ookal alleen de lay-out is).

Het is vreselijk moeilijk maar het MOET EEN KEER LUKKEN!

Succes,

Adriana

• Vooruwwelzijn

Hoewel onze business in de NetwerkMarketing ligt en wij mensen zoals jullie “kunnen en willen” helpen, wordt onze business gezien als vloeken in de kerk!

Waarom, weet ik niet.

Ik kan je geen baan in loondienst aanbieden maar we willen jullie eerst informeren over de mogelijkheden die NetwerkMarketing en in het bijzonder ons bedrijf voor

jullie zelf, uiteindelijk als zelfstandige ondernemer kan doen.

Daarom hou ik het kort. Indien jullie geinteresseerd zijn, mail me dan naar

info.werkvanuithuis@hccnet.nl

• werner

Ja laat hem vooral blijven solliciteren! Laat hem niet via bijv werk.nl via de website een automatische sollicitatie sturen…

Wat hij moet doen om uitgenodigd te worden:

- Een goed duidelijk CV maken in word formaat

- Een goede sollicitatie brief maken ook in word formaat

- Bedrijven een e-mail sturen met een korte tekst waarin je verwijst naar de bijlagen (sollicitatie brief en CV)

- Na een week geen bericht even een telefoontje plegen.

Wat hij moet doen bij een sollicitatie gesprek:

- Er verzorgt uitzien!

- zeker overkomen, lachen, vrolijk zijn, laat zien dat je niet in de put zit!

- Geen bla bla verhaal ophangen maar vooral vertellen waar je goed in bent!

- Ook af en toe zelf innitiatief nemen in het gesprek. Je kunt het zelf ook een beetje sturen door ook vragen te stellen! Je moet ze gewoon echt overdonderen!geloof me dit zie aan hun gezicht en dat is gewoon leuk! vanaf het begin meteen een goede indruk is een zekerheid voor een goed verlopend gesprek.

Je sollicitatie brief moet trouwens niet 100 keer instaan dat je zo graag bij dat bedrijf wil werken enz.

Zet er in het kort in wat jij voor het bedrijf kan betekenen en zet vooral (LET OP) heel duidelijk een motivatie in dat je dat werk wil doen!!!

Succes!

Geloof me dit moet lukken…