Hoe doen jullie dat..4 x soll. p/m?

• Troelala

Hoihoi,

Sinds mijn herkeuring zit ik in de WW, ik zit hier nog in omdat ik lang voor een herkeuring ene studie ben aangevangen. Nu ik in mijn examenjaar zit wil ik dit afmaken. Het UWV heeft er niets mee te maken gehad, heb alles zelf gedaan en betaald.. ik wil van hun af natuurlijk.

Maarnu, ik loop stage, ga nog naar school (worden de uitkering op gekort), maar nu meot ik ook nog solliciteren.

Ik krijg dit bijna niet voor elkaar. Ik heb naast stage en school ook nog ene gezin met jonge kinderen.

Ik vraag me af ..zijn er manieren om iets op het werk briefje te zettenzodat ik het even van me af kan schuiven??

Ik wil graag gaan solliciteren met mijn diploma op zak over 2 mnd. Ik wil niet nu al mijn kruid gaan verschieten..ik wil sterk voor de dag komen en dat kan mar 1 x. Ik wacht dus liever nog 2 mnd met solliciteren..snapje?

Vullen jullie de briefjes altijd waarheidsgetrouw in?

Liefs

Troelala

• Adri®

Het moet wel. Pas op want nu zal het UWV de sollicitatie brieven grondig controlleren!!! Ik zal je aanraden om naar de waarheid in te vullen.

• BartOnLine

Vullen jullie de briefjes altijd waarheidsgetrouw in?

Nee, en velen met mij ook niet.

Zorg er wel voor dat alle vier de sollicitatieregels netjes zijn ingevuld. Op die manier wordt je formulier automatisch verwerkt en is er niets aan de hand (tenzij je toevallig een controle krijgt, maar dat gebeurd alleen als het geautomatiseerde verwerkingssysteem automatisch een foutje ontdekt in het formulier).

Let er ook op dat je binnen enkele maande niet exact dezelfde uitzendbureaunaam/bedrijfsnaam en/of telefoonnummer invuld (dat herkent het systeem als een fout).

Zorg dat je ‘verifieerbare’ sollicitaties klaar hebt liggen voor eventuele controles.

Ik dacht overigens dat je vrijgesteld kan worden van sollicitatieplicht als je een scholing volgt dat door het UVW is goedgekeurd.

s6

• wim

Als u één week niet solliciteert, zult u merken dat u een korting op de WW krijgt van 20%, gedurende 16 weken. Het UWV heeft amper mogelijkheid om hier anders mee om te gaan. Sollicaties oppotten, leidt niet tot een ander standpunt.

Wim

• Angelica

Solliciteer via e-mail/internet, dat gaat wat sneller en doelgerichter.

• amersfoorter

Bovendien heb je vaker sneller respons dan via de brief post. En verder scheelt het je ook porto en briefpapier en inkt. Bovendien ziet het er ook zeer netjes uit.

• Troelala

Dank voo rjullie antwoord, sorry was tijdje niet hier geweest en zie nu pas jullie reacties

groetjes

troelala

• Mulan

En bewaar je sollicitaties goed…