nieuwe aanvraag ww?

• john

sinds 1 januari zat ik in de ww

nu had ik vorige week werk gevonden 11-4-05

maar deze werkgever ontslaat mij weer (dus in de proeftijd)

heb ik nu recht om een nieuwe ww uitkering aan te vragen

of loopt de oude gewoon door die ik had vanaf 1 januari?

als ik recht heb op een nieuwe aanvraag dan scheelt mij dat bijna 4 maanden

omdat je na 1 jaar in de ww terug valt naar de bijstandswet heb ik gehoord

• miek

Je hebt blijkbaar sinds de aanvang van je vorige WW nog geen 26 weken gewerkt (ik weet niet wat je in jan.-april gewerkt hebt). Die 26 weken zijn nodig om een nieuw WW recht op te bouwen. Je moet dus je oude WW recht laten herleven. De week dat je gewerkt hebt zal de oorpronkelijke einddatum een week verschuiven. De duur van je WW is helemaal afhankelijk van je arbeidsverleden, maar is in ieder geval terug te vinden op de beschikking van je WW-uitkering. Vraag vooral om informatie bij het CWI, waar je natuurlijk toch moet zijn voor het aanvragen/laten herleven van je WW uitkering.

• Francis L.

Als je binnen 6 maanden terug valt, val je in principe in je oude uitkering. Ik stel voor dat je contact opneemt met je oude caemanager. Die kan je vast verder helpen.

• BartOnLine

als je zo terugvalt kan je overigens ook te maken krijgen met de sollicitatieverplichting over de periode dat je wel werkte. Onzinnig maar waar.

Jouw dienstverband bevond zich immers nog in een proefperiode. Als je dan terugvalt in je oude ww-recht, blijft die sollicitatieverplichting ook gelden over de periode dat je dus werkte. Helaas is dit een kromme redenering van het UVW, maar je zal niet de eerste zijn die bij terugval meteen te maken krijgt met een korting wegens het niet volledig voldoen aan de sollicitatieverplichting.

Let er dus op dat je dat idiote formulier ook netjes invuld over de proeftijd-periode.