gekort op uitkering omdat ik een baan krijg????

• danny

moest 12 03 mijn werkbrief inleveren en had daar op aangegeven dat ik per 2 mei 2005 weer een volledige baan heb

wat schertst mijn verbazing

men heeft mij gekort omdat ik niet gesolliciteerd heb

je gaat mij toch niet vertellen ondanks dat je een kopie van het arbeids contract hebt mee gezonden dat je aangenomen bent nog verplicht blijft om te blijven solliciteren tot aan de laatste ww dag

of ga ik nu gek worden???

dacht nu juist nog even snel 2 en een halve week op vakantie te gaan maar dat zit er dan ook niet in dus

• yubie

Ja dat moet je doen danny

Zo is het systeem bij het UWV.

Ik ga morgen beginnen bij een baan. Maar ik zet er maar alsvast 4 banen op voordat ze weer gaan mekeren.

• Sans

Nee, het is een optelsom van daguitkeringen, tenminste in de oude bijstandswet. Toen ik op 13 maart een baan kreeg, kreeg ik nog 12/30 uitkering, ook al kwam ik met mijn salaris van maart al ver boven het bijstandsniveau.

• wim

Het is spijtig, maar je bent verplicht te blijven solliciteren. Het zou kunnen zijn dat je via een solliciatie eerder aan het werk kan komen, is de gedachte erachter. De problemen die dan kunnen ontstaan, zijn jouw problemen en niet van de WW.

Het UWV heeft geen ruimte om hier anders mee om te gaan. Ik heb iets dergelijks meegemaakt, toen het om een periode van twee weken ging. 20% korting, 16 weken lang was het resultaat. Rechtzaak hielp niets.

Is nog een erfenis van ons Paars kabinet.

Wim

• Sans

Een stuk pedagogiek zou niet slecht zijn voor die UWV-suffies.

• wim

Sans,

Ligt niet aan de UWV-suuffies. Licht aan onze politieke denkers en doeners in Den Haag.

Wim

• Avondsmurf

Tja, altijd de schuld geven aan den haag

• Gaby

Nee de schuld geven aan de “UWV-suffies”, dat zet zoden aan de dijk Avondsmurf!

• yubie

Danny

Leg dit eens voor aan de klachten commissie van het UWV. Misschien help je niet alleen jezelf maar ook andere. Heb jij een folder waar het instaat dat als je een baan hebt gevonden die later start dat je dan MOET solliciteren. Ik weet het toevallig dat het moet,maar als het niet in de folder staat,kun je het daar op gooien.

Stuur dit ook een door naar de SP. www.sp.nl

Misschien kunnen zij er toch iets mee. Wie weet!!

• Sans

Kennelijk kunnen de UWV'ers daarin vinden, anders werkten ze er niet voor.