werk en bijstand

• linda

hallo,

ik ben nu 5 maanden werkloos, ben inmiddels ook achter met rekeningen.

nu kan ik voor een schoonmaakbedrijf 10 uur per week aan de slag. die 10 uur is natuurlijk niet genoeg om de rekeningen mee te betalen.kan ik als ik die baan bij het schoonmaakbedrijf krijg, dan een aanvullende uitkering aanvragen tot dat ik extra werk weer heb gevonden.

gr. linda

• blubber

Met bijstand is dat niet mogelijk, heel vervelend maar het is nou eenmaal zo.

• femke mv anouk en luc 16 mnd

jij mag 150€ per maand bij verdienen.

• Jan

5 maanden werkloos en geen uitkering? Wanneer je 10 uur per week aan de slag kan wordt je inkomsten aangevuld tot de voor jou geldende uitkeringsnorm.

• blubber

“De gemeenten hebben wel de mogelijkheid ca, 1900 euro per jaar bonus aan u uit te keren als u toch naast de bijstand werkt (terwijl de inkomsten toch op uw bijstand worden ingehouden)”

( bron: http://www.werkenuitkering.nl/Bijstand.htm )

Omgerekend is dat 158 euro…misschien is dat wat femke etc. bedoelde.

Of iedere gemeente zich daaraan dient te houden weet ik niet.

• Frans

Ik mag helemaal niets bij verdienen geen cent en van het reintegratie buro krijg ik ook een punthoofd van

• Toos baanloos

Als je voor 10 uur aan de slag kan dan blijf je voor de andere 30 uur solicitatieplichtig.

De A-socialedienst vult je inkomen aan tot het voor jou geldende norm.