Problemen met UWV? Samen sterk?!

• Arie

Ook ik heb de pech om aan de willekeur van het UWV te zijn overgeleverd. Een aantal jaren geleden kreeg ik een depressie die mij mijn huwelijk, mijn huis en mijn baan heeft gekost. Daarvoor was ik ruim 18 jaar in dienst van Rijkswaterstaat!

In 2003 heb ik 8 maand zonder geld gezeten doordat het UWV weigerde uit te betalen. Dat had misschien nog wel langer geduurd als een maatschappelijk werker van mijn ex-werkgever daar toen niet was ingesprongen. Maar ook die heeft nog een hele tijd moeten beuken om het eindelijk voor elkaar te krijgen. Je kunt het allemaal lezen in het logboek op mijn site http://www.geocities.com/depress1999/mijnverhaal/logboek/aug03.html

Uiteindelijk heb ik die uitkering dus met terugwerkende kracht gehad, maar had wel veel extra kosten doordat ik veel aanmaningen en incassobureaus achter me aan had. De energiemaatschappij heeft me zelfs op een gegeven ogenblik afgesloten. Die extra kosten krijg ik natuurlijk niet vergoed!

Sinds september woon ik helemaal alleen. Mijn huis is nog lang niet helemaal ingericht (ik heb o.a. geen kasten en geen gordijnen) want ik heb het geld gewoon niet. Ik heb moeite rond te komen en nu krijg ik vandaag ook nog eens een brief dat ik de komende maanden gekort wordt op mijn uitkering “omdat ik niet genoeg doe om weer aan de slag te komen”!

Ik heb mijn uitkering over maart nog steeds niet binnen en heb al achterstand in betalingen. Dit was voor mij de nekslag. Ik ben al jaren aan het knokken om uit mijn depressie te komen en ben al ver gekomen. Helemaal in mijn eentje heb ik het zover gebracht, zonder professionele hulp of medicaties. Maar iedere keer als je wat hoop hebt wordt je keihard teruggetrapt, vaak door het UWV. Dus .. het bijltje erbij neergegooid. Ik ben op.

Inmiddels ben ik een paar uur verder en bedenk ik dat er veel meer mensen zijn die door het UWV geterroriseerd worden. Waarom slaan we de handen niet ineen en vechten samen terug? Als we een goede aktie op poten zetten die de aandacht van de media krijgt dan weet ik zeker dat ineens politici en organisaties ook aandacht aan ons besteden en dan wordt eindelijk het UWV aangepakt. Ik heb wel wat ideeen voor akties, heb ook ervaring met organiseren (voor mensenrechten en zo). Wie voelt er voor om voor eens en voor altijd te zorgen dat het UWV aangepakt wordt? Alleen bereik je niks, maar samen staan we sterk!

Arie

email: depress1999@yahoo.com

mobiel: 06 - 222 67 908

• blubber

Hallo Arie, je moeilijkheden kan je in een breder verband zien, namelijk als je je realiseert dat werklozen niet georganiseerd zijn en hun belangen dus ook niet (goed) gehoord worden.

Ik zou daarom jou en iedere werkloze die dit leest willen aanraden om je gratis in te schrijven bij de bond voor en door werkzoekenden: http://www.ikwilwerken.nl/index.html

Je kan dan gebruikmaken van het gehele forum, op http://www.ikwilwerken.nl/board/index.php

waar o.a. ook informatie over het UWV te vinden is.

Succes met alles!

blubber

• P

Triest verhaal en weer één van de zo velen.

Ik put altijd nog hoop uit het feit dat het zeer slecht gaat met het UWV en dat zij nog wel eens failliet gaan. Tja… ook het UWV kan failliet en ze werken er goed aan moet ik zeggen.

Er vallen duizenden onslagen op het moment, en meerdere zullen volgen.

Zitten zij ook eens aan de andere kant van de tafel. kunnen ze eens voelen hoe zij mensen als u en vele anderen behandelen……

Laat u niet gek maken. Kin omhoog en recht vooruit kijken en nooit toegeven, hoe moeilijk ook. Geduld is een schone zaak, ze krijgen de kous nog wel een keer op hun kop! Geloof me……

• Arie

Ik wilde vandaag een rekening van de NUON (226,50) betalen. Ik heb er al een 2e herinnering voor gehad. Maar helaas … het geld is op. Als ik niet 300 euro was gekort dan had ik die dus kunnen betalen … en … de komende tijd wordt het niet beter … ik word de komende 2 maanden ook nog gekort .. dus word ik binnenkort afgesloten en sta wellicht daarna op straat … weer een dakloze erbij dankzij dit fantastische kabinet en de UWV bloedhonden.

• blubber

Kom op Arie, nog nooit van schuldhulpverlening gehoord?

• leon B

Ga naar de Kringloop winkel om je huis in te richtten, nu je he met minder moet doen .

• piet

Waarom 300 euro minder!!!!