Hallo ,
Na 17,5 jaar trouwe dienst als uitvoerder ben ik werkloos geworden door reorganisatie. Per 1 april gaat dit in. Nu ben ik benaderd door een medewerker van een bedrijf die dringend uitvoerders nodig is echter mogen ze geen mensen in dienst nemen. Dus huren ze de mensen in via een uitzendbureau. Dit betekent dus dat ik bij een uitzendburreau ingeschreven moet staan .Het is eerst met een proeftijd van een maand , daarna wordt het met 3 maanden verlengd en zoals het er nu uitziet zal het dan in elk geval tot het einde van dit jaar duren. Op zich allemaal prachtig natuurlijk en op zich wil ik ook wel graag.Ik ben echter bang dat ik er op loon achteruit zal gaan en ik ben zelfs wel bereid om iets aan loon in te leveren. Maar hoe zit het nu als ik hierna toch weer werkloos wordt.Wordt dan mijn uitkering gebasseerd op dit laatst verdiende loon? Aangezien ik nog geen half jaar werkloos ben ben ik ook niet verplicht om een baan met een lager loon te accepteren dus wat dat betreft is de keuze aan mij.
Bedankt alvast vor de reacties