beste prikborders,
Vanaf 1 juni a.s. aanstaande zit ik zonder werk. Ik ben zo'n 19 jaar werkzaam geweest bij één werkgever (eerste 12 jaar gedetacheerd via de WVS) en daarna ben ik aangesteld als ambtenaar. Sinds de fusie van de organisatie in 2000 met een soortgelijke organisatie, ben ik als een speelbal geweest. Mij werd destijds beloofd niet van standplaats te veranderen, wat later van tafel geveegd. Ook werd ik niet gewaardeerd door mijn “nieuwe collega's”. Ook de beloofde opleidingsplan werd niet gehonoreerd. Met gevolgen dat mijn kennisniveau niet volgens hun profiel was. Dus ben ik 2 jaar geleden op non-actief gezet vanwege dat mijn functie overbodig is geworden. Later is dit omgezet (mede door mijn advocaat en wetenschap en toestemming van UWV) naar een outplacement. Ondanks de vele sollicitaties, netwerken en andere media ben ik er niet in geslaagd om ander werk te vinden. Nu is het “einde” nabij van het outplacement.
Nu is mijn vraag, heb je als ambtenaar geen recht op een wachtgeld-regeling.
Wat dit inhoud, krijg ik te horen van mijn (nu nog) werkgever. Maar ik wil het weten van onafhankelijke personen, zoals de prikborders.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
groetjes
S.H.