Vervolguitkering /rechtszaak UWV

• Ton

Ik ben werkloos sinds september 2003. Nu heeft mijn werkgever een procedure gewonnen van het UWV waardoor ik ontslagen wordt per mei 2003. Ik moet nu loon terugbetalen. Kan ik, naast dat mijn uitkering eerder moet ingaan, alsnog aanspraak maken op een vervolguitkering omdat deze per 1 augustus 2003 was afgeschaft en ik voor deze periode alsnog ontslagen ben.

Uiteraard ben ik op zoek naar werk en hoop ik dat ik dat krijg maar met een arbeidshandicap, laagopgeleid en 48 jaar is dat niet eenvoudig. Ook niet met de hulp van Alexander Calder reintegratie.

• Gaby

Hallo Ton,

Lijkt me niet meer dan logisch dat je nu ook recht zal hebben op de vervolguitkering. Je moet het zeker aankaarten bij de afdeling WW, stuur ze een brief of bel met het klantencontactcentrum 0900-9294.

Groet, Gaby

• teddy

Ik heb zo'n vervolguitkering.

Deze is echter 695 euro in de maand.

Ik krijg geen huursubsidie ( pas na 4 maanden van een vangnetregeling gehoord).

Tja meneertje dan moet u maar binnen drie maanden langskomen.

Aangezien ik altijd gewerkt heb heb ik mij nooit verdiept in het circuit van regelingetjes en vangnetten.

Ik zie hier geen voordeel van in t.o.v. de bijstand tenzij je eigen vermogen hebt zoals een huis of geld.

Ook denkt iedereen dat ik een hele ruime uitkering krijg omdat het WW heet.

Op verjaardagen meld ik dan ook dat ik in de bijstand zit.

Hiervoor heb ik dus 20 jaar gewerkt en nu wordt ik uitgekotst.

Ik heb mij wel voorgenomen om die figuren die mij indirect een profiteur noemen(Wilders heeft gelijk blah, blah, blah) een bezoekje te brengen als zij in de shit zitten.(want ook hun banen verdwijnen op termijn naar China en India). Dan ga ik ze hartelijk uitlachen.

• Teun

Geachte dame//heer

Als ik u was zou ik bij uw gemeente een verklaring inkomen en vermogen ophalen, dat kan bij de afdeling sociale voorziening, en daarmee kan u om een toevoeging van een advocaat vragen.

Gezien uw inkomen zal de raad voor de rechtsbijstand u geen eigen bijdrage opleggen, maar dat kan een advocaat u zo zeggen.

De afkorting voor deze papieren is VIV verklaring.

Ik denk dat u er alleen niet uitkomt, en u juridische hulp nodig heeft.

Hreeft u een rechtsbijstandverzekering dan kan u die ook inschakelen, dan heeft u geen VIV verklaring nodig.

Ik wens u veel sterkte toe, en succes.

groeten Teun