bewust baanloos

• blubber

Niet alles geloven wat je op het internet leest (en ook niet daarbuiten, trouwens)…

• N@thalie

Ja, erg leuk. Ik ben iemand die wel werkt en ook nog eens in mijn kostbare tijd mensen die absoluut niet bij ONS willen werken, een bewijs moet verschaffen dat ze bij ons gesolliciteerd hebben. Er is laatst een procedure geweest, bijna 100 reacties waarvan maar 25 serieuze. Ik werk bij een bedrijf die het fatsoen heeft om iedereen netjes een antwoord te geven, maar ik zou zulke brieven het liefst in de prullenbak willen gooien. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.

• LindaK

Nathalie,

Omdat er nog altijd mensen zijn (zoals ik) die smachtend op een reactie wachten van een bedrijf naar aanleiding van een sollicitatie.

Daarom zeg ik Chappau.. Nathalie !!! hoe frustrerend het soms kan zijn dat mensen zo een loopje met je nemen, moet ik je zeggen dat het voor mij ook vreselijk moeilijk is om maar iedere keer weer een bedrijf te van overtuigen met mijn goede bedoelingen en waarin ik vertel dat ik zeer gemotiveerd en enthouisiast ben dat ik graag wil werken.

grt Linda :D

• Drol

Wat ben jij een zwerige drol zeg, Sans!

Beetje vrijheid, blijheid van de daken schreeuwen… zeker greenpeace activist? Werken is geen RECHT in Nederland: het is een PLICHT! Waar betaal jij de huur van? Je eten, drinken, kleren en medische hulp? Andere mensen laten zwoegen zodat jij je hand op kan houden?

• N@thalie

Inderdaad Linda, daarom stuur ik ook braaf de brieven eruit. Ik kan het de mensen ook niet echt aanrekenen, ze worden in nou eenmaal gedwongen te solliciteren. Daarbij ontvang ik ook veel brieven van mensen die zeer gemotiveerd zijn en waarvan je kunt zien dat ze bij ons willen werken. Ik vind het altijd rot om hen een afwijzing te sturen, ik kan me voorstellen dat het de zoveelste teleurstelling is die op de deurmat valt. Helaas is het in deze tijd niet anders en ik mag in mijn handjes klappen dat ik werk heb.

• LindaK

helemaal waar !! maar met een afwijzing dmv een brief kan ik mee leven

maar niets horen van een bedrijf dat is erger omdat je toch de hoop hebt en hoe langer het duurt voordat je iets hoort des te meer je denkt goh zit nog in de molen.

zal ik wel zal ik niet bellen, staat het stom om te mailen en zo ben je dag in dag uit er mee bezig.

Ook is het tegenwoordig zo en spreek helaas uit ervaring, dat er een bedrijf is die mij tot 3 keer aan toe liet terugkomen om vervolgens daarna toch een standaard briefje te sturen, wij hebben iemand gevonden die … blablabla.

Inderdaad hoor je mag blij zijn met je baan, ik heb nu ook wel een baan en zal blijven zoeken en solliciteren naar een baan op mijn vakgebied.

Dank je Nathalie voor je inbreng,

groetjes Linda