bewust baanloos

• LindaK

je moet je doodschamen zeg maar goed zegt wat over je zelf ….

ik ben na een dienstverband van 9 jaar werkeloos geworden, en binnen 2 maanden had ik weer een baan, niet direct in mijn straatje maar vanuit die positie ben ik zoekende naar de baan in mijn branche want als je bij een sollicitatie verteld dat je

vanuit een werkende situatie een passende baan zoekt hebben ze daar meer respect voor dan als je zegt … niks geen zin

En als een eventuele werkgever aan je vraagt wat heb je het afgelopen jaar gedaan??? en je verteld hem ooo niet veel geen zin..

mensen zoals jij daarvan moeten ze direct de uitkeringen intrekken, en inderdaad een optreden bij de Aso show van SBS 6 zou op zijn plaats zijn

• monique

wij hadden voor de verandering 4 vacatures in de krant gezet om reacties te krijgen.

Reacties hebben wij gehad. 10 mensen die moesten solliciteren en dat ook in hun brief hebben gezet. 2 mensen kwamen niet op hun gesprek opdagen (43 en 58 jaar oud). 1 man van 46 was verbaasd dat hij was uitgenodigd omdat hij zichzelf toch al te oud vond. Wij hebben het gesprek maar beeindigd.

Al deze brieven heb ik doorgestuurd naar het UWV afdeling WW.

Wij hebben veel geld betaald voor de advertentie en tijd ingeruimd voor de gesprekken. Als je kijkt hoe de brieven binnen komen en geschreven worden. Schandalig. Erg jammer voor de mensen die wel willen werken…

• LindaK

Precies !!

Monique, ik vind het heel goed dat je daar melding van hebt gemaakt, ik zie aan je mailadres dat je uit het Oosten van het land komt, zelf woon ik in het Westen waarbij het aantal werkzoekende gigantisch is.

Als ik het op mijn zelf projecteer, word ik heel vaak uitgenodigt voor een gesprek (naar aanleiding van mijn CV), ik ben zelf al 20 jaar werkzaam op kantoor dus heel veel ervaring kan zelfstandig werken maar ook in teamverband red ik mij uitstekend.

Echter laat men mijn 3 keer terugkomen voor vervolg gesprekken en laten je met een gevoel weggaan van YES heb deze job, en dan lees je dmv een klein briefje dat je bent afgewezen bent. Uiteraard neem ik daar geen genoegen mee en bel het bedrijf.

De reden die ik tot nu iedere keer hoor is, te oud, niet flexibel in werktijden ( geen 9-17.00 mentaliteit tja ik heb kinderen) overgekwalificeerd, te netjes gekleed, teveel voorbereid, enz enz… echt om gek van de worden, momenteel werk ik op de Luchthaven Schiphol en ben vorige week in het zonnetje gezet door diverse Managers vanwege dat ik gekozen ben tot employee van de maand, gedreven, inzet, houding, en mentaliteit en de directeur van het uitzendbureau vertelde mij je bent een verrijking voor ons bureau.

Je kunt nog zo praten als brugman maar de mentaliteit van werkgevers laten tegenwoordig veel te wensen over en als je dan nog te horen krijgt,,, we hebben gekozen voor iemand met een Universitaire opleiding als Telefoniste kon ik het niet na laten om te zeggen hoe lang zal zo'n iemand bij uw bedrijf werkzaam blijven en weet je wat voor antwoord ik kreeg, ach we hebben de kennis in huis en daar zullen wij dankbaar gebruik van maken voor hoelang het ook mag duren.

In en in triest maar goed we zoeken verder ! dus zie je wat je tegenwoordig ook kunt mee maken als sollicitant en soms gebeurt het dat je aan je zelf gaat twijfelen.

Zo gemotiveerd, zo goed voorbereid ( lees altijd de website van destreffende bedrijf)

en dan nog ……

grt Linda

• Sans

Reageren op functies, waarvoor je niet gekwalificeerd bent. Briefjes schrijven in de trant van “doet u mij een baan,” alsof je een broodje bestelt.

• Sans

Waarom? Ik vind het een logische ontwikkeling, dat mensen zich verzetten tegen loonslavernij. Werken is nog altijd iets anders dan het vervullen van een baan.

“En als een eventuele werkgever aan je vraagt wat heb je het afgelopen jaar gedaan?”

Is een werkgever iemand, aan wie je verantwoording moet afleggen, wat je met jouw leven gedaan hebt. Moeten de hele samenleving volgens het bekrompen en strijdige werkgeversdenken worden ingericht?

• Sans

In je brief zetten, dat je moet, ook een manier. Het is de waarheid, dus niemand, die je wat kan maken.

• Sans

Werkgevers, en hun directe loopjongens, hebben zo'n vastomlijnde ideeën hoe een mensenleven eruit moet zien, dat je je afvraagt of er ooit wel een Renaissance is geweest.

• Jan

Heel erg gemakkelijk. Gewoon vertellen dat je verplicht bent om te solliciteren maar dat je helemaal geen zin hebt om aangenomen te worden omdat je zeker niet wil werken.

• danny

ken malloten die helemaal niet solliciteren en gewoon 4 ads uit de krant opschrijven als daarop gesolliciteerd hebbende

op dat moment is die sollicitatie altijd als in behandeling aangemerkt bij invulling

er is later geen hond die er nog iets over vraagt

LET OP!!! it`s not me who is doing this

• mtb

Ik schrok ervan toen ik je bericht las; wil je echt niet werken maar alleen je hand ophouden?

En wie moet dat dan betalen? de werkenden die al zoveel moeten betalen?

Alles wordt duurder, en nu snap ik het.

Je kunt toch niet van je buurman verwachten dat die nog even hard werkt voor jou?

Ga je diep zitten schamen!

Ik heb er geen moeite mee als je bewust werkloos bent en er ook geen uitkering voor vraagt.