Precies !!
Monique, ik vind het heel goed dat je daar melding van hebt gemaakt, ik zie aan je mailadres dat je uit het Oosten van het land komt, zelf woon ik in het Westen waarbij het aantal werkzoekende gigantisch is.
Als ik het op mijn zelf projecteer, word ik heel vaak uitgenodigt voor een gesprek (naar aanleiding van mijn CV), ik ben zelf al 20 jaar werkzaam op kantoor dus heel veel ervaring kan zelfstandig werken maar ook in teamverband red ik mij uitstekend.
Echter laat men mijn 3 keer terugkomen voor vervolg gesprekken en laten je met een gevoel weggaan van YES heb deze job, en dan lees je dmv een klein briefje dat je bent afgewezen bent. Uiteraard neem ik daar geen genoegen mee en bel het bedrijf.
De reden die ik tot nu iedere keer hoor is, te oud, niet flexibel in werktijden ( geen 9-17.00 mentaliteit tja ik heb kinderen) overgekwalificeerd, te netjes gekleed, teveel voorbereid, enz enz… echt om gek van de worden, momenteel werk ik op de Luchthaven Schiphol en ben vorige week in het zonnetje gezet door diverse Managers vanwege dat ik gekozen ben tot employee van de maand, gedreven, inzet, houding, en mentaliteit en de directeur van het uitzendbureau vertelde mij je bent een verrijking voor ons bureau.
Je kunt nog zo praten als brugman maar de mentaliteit van werkgevers laten tegenwoordig veel te wensen over en als je dan nog te horen krijgt,,, we hebben gekozen voor iemand met een Universitaire opleiding als Telefoniste kon ik het niet na laten om te zeggen hoe lang zal zo'n iemand bij uw bedrijf werkzaam blijven en weet je wat voor antwoord ik kreeg, ach we hebben de kennis in huis en daar zullen wij dankbaar gebruik van maken voor hoelang het ook mag duren.
In en in triest maar goed we zoeken verder ! dus zie je wat je tegenwoordig ook kunt mee maken als sollicitant en soms gebeurt het dat je aan je zelf gaat twijfelen.
Zo gemotiveerd, zo goed voorbereid ( lees altijd de website van destreffende bedrijf)
en dan nog ……
grt Linda