Staandevoet

• snoesje

Hallo

Ik weet niet waar ik moet beginnen omdat het een lang verhaal is, maar probeer het kort te houden.

Ik ben 40 jaar en al 20 jaar in dienst van een werkgever, deze werkgever heeft voor 5 jaar geleden zijn bedrijf failliet laten verklaren en mij samen met nog 1 persoon mee laten gaan in een nieuw bedrijf met een totale andere tak, waar hij geen verstand van had, maar ik wel, dus had hij mij nodig.

Nu 5 jaar verder, en er met 3 personen een toch leuk bedrijf van gemaakt, met toedoen van mij, hebben wij een conflict en wel het volgende.

Ik heb 1 jaar geleden een nieuw contract getekent omtrent de arbeidsvoorwaarden, in dit contract staat o.a. in dat ik geen activiteiten er op na mag houden ten nadele van het bedrijf.

En dit bedrijf { groothandel } verkoopt o.a. kleding dat ik inkoop.

Nu is mijn vrouw een kledingwinkel begonnen via de inkoop van mijn adressen.

Nu ticht mijn baas mij ervan dat ik een concurent ben van de groothandel en mij dus op staande voet heeft ontslagen.

In het contract dat ik heb getekend staat geen woord over 3de personen die een eigen groothandel beginnen, dus laat staan een winkel via mij.

Buiten om het ontslag op staande voet, moet mijn vrouw per omgaande ook nog eens haar winkel sluiten, sterker nog hij someerd mij dat.

Ik was er zelf dus nooit vanuit gegaan, dat dit mijn ontslag zou betekenen, en al helemaal niet naar 20 jaar.

Ik heb hem nooit een strohalm in de weggelegt, en als ik dus deze voor hem geziende misstap van mij kant, het ontslag zou betekenen dan had ik wel 3 keer nagedacht voordat mijn vrouw zoiets zou doen.

Als hij een baas is met een goed hart voor zijn personeel had hij mij dit eerst verteld om te stoppen.

Nu ben ik aan het kijken waar ik hulp kan krijgen, maar de wachtijden zijn wel erg lang overal.

Wie kan mij hierover meer vertellen, b.v. krijg ik uitkering e.d.

M.v.g.

Snoesje

• Wim V

Snoesje????.

Jou werkgever mag je nooit op staande voet ontslaan, alleen als daar een dringende reden voor is ,zoals diefstal, mishandeling, werkweigering, etc.Ik proef wel enige belangenverstrenggeling want ik lees wel dat jou vrouw inkoopt via jouw adressen, en dan is het maar net de vraag hoe wordt dit door de rechter geintrepeteerd.( contract is altijd moeilijk en ingewikkeld laat er zeker een kundig persoon naar kijken).Maar zoals velen verhalen hier, de toon is wel gezet het vertrouwen is weg en de sfeer verziekt.Rechtsbijstand/bond voor hulp misschien.

Vind dit moeilijk om een advies te geven want dit gaat verder als alleen ontslag, laat je dus goed informeren voor je stappen onderneemt.Een intake gesprek bij een advocaat is vaak gratis, wellicht de moeite waard.En als je in loondiens bent en niet verwijtbaar werkloos bent, dan heb je recht op een uitkering, maar dit kan nog wel eens ingewikkeld worden.Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar ik zou wel degelijk rekening houden met flink wat tegengas van de werkgever.

Succes er mee.

Wim V.