ervaringen met reintegratie bureau's

• Francis

Ik ben nieuwsgierig. Zijn er dan echt geen bureau's die het goed doen.

Of is het zo als het goed gaat mensen niet klagen en ook niet op het forum komen?

Ik heb zelf geen ervaringen, maar mensen uit mijn omgeving wel. Ik krijg hele wisselende verhalen. Zelfs binnen een bedrijf kan de kwalteit per vestiging of zelf per consultant schelen.

Wat zijn jullie ervaringen?

• blubber

Kijk even op http://www.kiesjereïntegratie.nl en je ziet dat er bureau's zijn die wel iets voorstellen, zij komen vaak niet zo “aan de bak” ondanks zichzelf. Keuzemogelijkheden zijn er vaak niet (voor bijstandsgerechtigden b.v.) en als de keuzemogelijkheid wel bestaat is dat vaak onbekend bij de uitkeringsgerechtigde, die in de praktijk meestal van het volhardende type moet zijn om zijn/haar eigen voorkeur tot praktijk te laten komen.

• WimV

Francis,

Ik denk dat er wel degelijk bureau's zijn die goed werk verrichten maar die worden door de serieuze wat grotere bedrijven benaderd die niet op geld hoeven te letten die zelf hun outplacment regelen. Bij de uitkerings instantie's moet het goedkoop en daar spelen heel wat malafide bedrijven op in. Ik vraag mij af met welk reintergratiebedrij het UWV in zee gaat om hun eigen personeel te begeleiden, er moeten daar ook ??? banen/mensen verdwijnen, (uitzending rondom 10) misschien een leuke ervaring om er achter te komen hoe het dus werkelijk gaat. Ik persoonlijk heb de ervaring met mijn bureua dat je er zelf goed achteraan moet zitten en dan werkt het wellicht iets beter, want laten we eerlijk zijn er is gewoon geen werk GENOEG voor al die mensen die worden ontslagen en na een half jaar worden verplicht om aan een reintergratieproject mee te werken.En ik kan mij indenken dat een consulent met de een wat meer kan/heeft dan de ander, we zijn niet allemaal gemotiveerd om aan het werk te gaan,dit lees en hoor je vaak genoeg.