saai

• carla

Zie net op tv mensen die totaal tevreden zijn in een funktie als produktiemederwerker in negerzoenenfabriek.

Ik ben jaloers op die gasten ik heb het vroeger weleens gedaan als scholier maar na dag potjes beplakken was ik al geestelijk dood. Geen contact met collegas etc

Heel knap en ik zou die eigenschap ook wel willen hebben!

Liefs van mij

• Francis

Ik denk dat het een kwestie is met tevreden zijn met wat je hebt. Maar goed, dat klinkt heel makkelijk.

Het heeft, denk ik ,ook te maken met, waar haal je je voldoening uit. Dat ligt natuurlijk voor iedereen anders. Kan geld zijn, maar ook ontwikkeling, sociale contacten, even niet thuis zijn, noem maar op. Kijk wat jou blij maakt en streef dat na. En realiseer je wat nu nu al hebt.

• Barend

Na bijna 3 jaar werkloos te zijn wil ik ook wel dat werk doen hoor! Dan zoek ik vanuit daar wel verder maar dat thuis zitten is verschrikkelijk. Genoeg te doen hoor maar leuk is anders.

Van mij part moet ik 7.8 uur per dag wc's schrobben! Werk is werk en leuk kun je het zelf maken. En saai? Ik vind alles saai na een jaar dus een tijdje in zo'n fabriek…….. ik teken ervoor.

• fredje

Werk is werk inderdaad, maar dit kabinet wil het minimumloon afschaffen en de huren vrijgeven.

Concurrentie op prijs met dictaturen als China (waar men geen milieueisen heeft noch mensenrechten kent) is dan de reden voor zulk wanbeleid.

Helaas zijn er geen goedkope woningen, en worden primaire voorzieningen steeds duurder.

In feite ben je straks een slaafje van zo'n mislukte middenmanager die een bonus krijgt van de aandeelhouders als ie mensen heeft ontslagen ;hiertoe aangezet door zo'n consultancy buro. (want dat is goed voor het rendement).Je kunt naar alle waarschijnlijkheid minstens 80 uur in de week toiletten mag gaan schrobben tot je tachtigste. Helaas heb je daar dan nog niet voldoende aan om in de basisbehoeftes te voorzien.