ik zit in een reintergratie fabriek!

• anja

Hallo,

Ik zit in zo'n reintergratie fabriek! Zoals beschreven staat bij el cheapo.

Hierdoor moet ik 400km per week reizen.IK wordt gedwongen te soliciteren.Ik raak er helemaal gek van.Werkgever zegt steeds me te ontslaan maar zetten belachelijke voorstellen op papier.Nu willen ze toch niet van me af en zetten ze me achter een pc om zelf op zoek te gaan naar ander werk.

Ik trek dit niet.Ben in staat om de media erbij te halen.Dit is zo belachelijk.

Het lijkt op het programma van Zembla ,de mensen van 4 miljoen.

Ik heb hulp nodig!

• WimV

Anja,

Praat er eens over met je huisarts, wellicht geeft die aan dat je je maar eens ziek moet melden, want het moet wel werkbaar blijven, gezondheid gaat voor alles.

Let erop dat je alles op papier hebt staan en toon je bereidwillig anders komt je eventuele uitkering in gevaar.Want op het moment dat de werkgever aan kan tonen dat hij er alles aan gedaan heeft om jou aan het werk te houden, maar dat jij niet meewerkt!!!!.

Als je lid bent van de bond zou ik die maar eens inschakelen, anders wellicht als je een rechtsbijstand hebt zou ik die maar eens bellen.

Ik moet zeggen dat ik veel op dit forum lees dat mensen er niet uit komen met hun werkgever/uitkeringsinstantie, en dan vind ik het jammer dat er zo weinig mensen zijn met een dergelijke voorziening(vakbond/verzekering).

Let wel, ik bekritiseer niemand het is inderdaad niet goedkoop want een contributie/premie is ongeveer €13,00 per maand maar soms denk ik wel dat dat de verkeerde manier is van bezuinigen, want al duurt het jaren dat er een conflict is,de contributie/premie haal je er altijd uit en anders maar de gedachte dat je hulp in kunt roepen mocht dit nodig zijn.Ik heb er in ieder geval wel baat bij gehad(vakbond).

Maar dit terzijde, ik hoop dat je het wel lukt om eruit te komen en als jij denkt dat je dit openbaar moet maken, moet je dit zeker doen want ik denk altijd bij mezelf je moet doen wat je gevoel je inbrengt en soms je verstand op de 2e plaats zetten.

In ieder geval sterkte ermee,

Wim V.

• huub

hallo anja

heb je een rechtsbijstands verzekering of bel een bureau voor rechtshulp wat ermee aan moet en wis je emails op die computer bij jou baas.

vr gr huub

• anoniem

Dag Anja ,

Ik begrijp volkomen wat je bedoelt , heb het ook meegemaakt maar

iets meer geluk gehad dan jij .als je de moed hebt om er mee

naar de media te gaan ,zou ik het doen ,echt waar en ik wil je best daarbij

ondersteunen waar ik kan .

Laat je niet gek maken en wat je ook nog zou kunnen proberen is naar een

vrouwenrechts-winkel gaan , vraag of ze je willen/kunnen helpen .

• anja

halo,

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt.Ik moet bijna4000!!!!! km per week reizen.

Ik ben lid van de bond ,al jaren en heb deze ook ingeschakeld.Ze helpen je wanneer er iets op papier staat.Er is mondeling een goed voorstel gedaan met behoud van ww enz maar op papier werd er heel iets anders opgesteld.Ik denk erover om zelf dan maar naar de rechter te stappen.

ik heb dit bericht op een ander forum geplaatst

goedemorgen,

ik heb een probleem.

In juni 2004 ben ik in de ziektewet beland.Ik blijk een chronische aandoening te hebben die met medicijnen zeer goed leefbaar is.Ik ben op dit moment goed ingesteld en sinds 21 januari volgens bedrijfsarts en uwv arts volledig arbeidsgeschikt verklaard.Tijdens mijn ziektewet is het bedrijf waar ik werkte gesloten.Al het personeel valt onder een payroll.Dit is anderhalf jaar terug in beeld gekomen.Het payroll heeft geen werkplek voor me maar blijft wel salaris betalen.Vanaf dat het bedrijf waar ik werkte gesloten is moest ik naar het payroll komen.Ik was 25% arbeidsgeschikt verklaart en het was de bedoeling dat ik in een zogenaamd reintergratie lokaal op zoek ging naar een andere werkgever.Vanaf dat zelfde moment heeft het payroll geroepen dat zodra ik volledig arbeidsgeschikt was ze me gaan ontslaan.De reden is dat ze geen werkplek voor me hebben en dat dat ook niet zal komen.Ik ben vele malen op gesprek geweest met de juriste van het payroll.Ik alleen en zij met een of twee collega's.Je wordt zowiezo ontslagen was steeds het verhaal.Ondertussen moest ik onder begeleiding op zoek naar ander werk.Nu is er eind januari een mondeling voorstel gedaan.Er zaten twee collega's van de juriste bij.Ze hebben een voorstel gedaan en zouden dat op papier zetten.Ik moest een advocate regelen.Ik zou ontslagen worden en wat geld meekrijgen en mijn recht op ww zou niet verspeeld worden.Ik heb een advocate geregeld.

Nu komt het.

Ze hebben toen niets op papier gezet.Mijn advocate heeft toen een briefje naar de juriste verstuurd en gevraagd om dat wat ze mondeling besproken heeft op papier te zetten.Er werd toen een maand later iets op papier gezet.Totaal een ander voorstel.Iets waar we niet mee akkoord kunnen.Nu verteld het payrol dat ze helemaal niet van me af willen.Ze willen me begeleiden naar een nieuwe baan.Ik moet hierdoor dus 3600km per week voor rijden.Er wordt van mij verwacht dat ik bij het payroll acher een pc ga zitten en ga soliciteren.Maanden hebben ze verteld dat ze me ontslaan en nu ineens weer niet.

Ik moet met mijn chronische aandoening stress vermijden maar dat gaat dus echt niet nu.

Wat moet ik hier nu mee? eerst wilden ze het via het cwi oen.Dat ging niet door.Toen via de kantonrechter….en dat gaat nu dus ook niet door.Het is een verschrikking.

Ik wil hier werk van maken.

Heeft iemand een advies??

heeft iemand ook enig idee of ik hier mee naar de media kan?

• Sip

Hoe kom je aan 3600 km die je elke week moet rijden? Is dat woon/werk verkeer of zijn dat kilometers naar bedrijven waar je solleciteerd? En wie betaald die kostenpot?

Bij een volgende gesprek moet je je advovaat vragen ter plekke de belangrijkste dingen te noteren en de andere partij er voor te laten tekenen, alvorens ze het verder uitwerken.

• WimV

Anja,

Is het misschien een idee om de status arbeidsgehandicapte( de wet REA) aan te vragen bij het uwv, dit houd in dat je“let wel dit is wat anders als wao” maar dat je belemmeringen in je werk kan hebben maar eigenlijk wel voor 100% kunt werken.Heb deze status nu zelf ook sinds kort, dus weet nog niet of het werkt, in mijn geval gaat het om diabetes en aangezien ik chauffeur ben en een meldingsplicht heb op dit vakgebied helpt het wellicht de werkgever te overtuigen van mijn inzet. Dit houd in dat de werkgever subsidie kan krijgen voor jou en dat als je ziek word er een andere situatie onstaat als bij een (gezond) persoon.Je kunt hier alles over lezen op de site “www.uwv.nl” .Misschien een idee, zie maar wat je er mee doet.

Hoe het verhaal reizen is of ze je dit kunnen verplichten weet ik niet ,ik denk het wel, want anders kunnen ze wellicht sancties opleggen omdat je niet meewerkt.

En misschien een andere tip als je van te voren weet dat er een gesprek plaats vind kijk eens of je iemand bij kan staan tijdens dit gesprek, zij zijn immers ook nooit alleen, wellicht een andere collega die in het zelfde schuitje zit.En zoals ik het verhaal lees zijn ze je nu aan het treiteren om maar te proberen dat je een stomme zet doet, let hier op nu moet je op je tenen lopen want ze grijpen iedere gelegenheid aan om je te kunnen ontslaan.Heb je ook persoonlijk contact met de bond gehad of alleen telefonisch, in mijn geval werkte persoonlijk contact wel erg goed omdat de bondsmederwerker anders tegen een zaak aankijkt met persoonlijk contact, als door de telefoon.Hoop dat je hier wat mee kunt.

In elk geval sterkte in de strijd.

Wim V

• anja

thnx

ik blijf fouten maken,het is 300km per dag drie dagen per week .dat maakt 900km per week en 3600 km per 4 weken.ik rijd niet naar bedrijven maar naar de reintergratiefabriek(net als el cheapo).daar zit ik achter een pc om te zoeken naar werk.het is puur uithollen tot je opgeeft.ik ben nu bijna zover.mede ook omdat ze maanden roepen dat ze me ontslaan.je zit dus in de fabriek waar de ene je pushed om op zoek te gaan naar een andere werkgever.let wel ,ik heb een contract voor onbepaalde tijd bij he payroll.mijn werkplek is komen te vervallen.zij hebben geen werkplek meer voor me.ze willen me nu niet ontslaan omdat ze dan een ‘gouden handdruk’mee moeten geven.Als ik zelf ander werk vind dan hoeven ze dat niet te doen want dan ga ik zelf toch weg……………

het is een zootje

• Sans

Vakbondspremies zijn overigens sinds kort fiscaal aftrekbaar, zo blijft het ongeveer 8 euro.