Wij hebben u........

• Ron

Vandaag ontving ik een brief van de Sociale Dienst met de mededeling dat ze me hebben aangemeld bij een reintegratiebureau.

Nou en? denk ik dan, heb ik jullie daar toestemming voor gegeven? Ik zit daar helemaal niet op te wachten.

Tevens is het dichtstbijzijnde kantoor in Rotterdam, een flink eind van mijn woonplaats. Ik moet dan met het O.V. en daar heb ik in het geheel geen geld voor.

Kan ik de sociale dienst dwingen om mijn reiskosten te betalen? Als ik al ga.

Alvast bedankt voor de info.

• danny

ze kunnen je verplichten om er aan mee te werken

nee zeggen zijn sancties

reiskosten worden ter plekke vergoed

bij mij kon ik in overleg een buro bij mij in de buurt krijgen

in principe stelt dit buro geen reet voor

ben anderhalf jaar geleden daar aangemeld en ben er in het begin er 2x geweest

verder komen ze bij jou thuis 1x per jaar en de rest gaat per mail of telefoon

dit is altijd beter dan de verplichte bezoekjes aan de uitkerende instanties

daar ben ik dus nog nooit geweest sinds ik bij dat intregatie buro loop

weest er dus blij mee

• wim

Reiuskjosten weet ik niet of dit vergoed wordt, maar ik denk dat u wel blij zult zijn dat er wat aan uw werkloosheid wordt gedaan, of niet?

wim

• huub rutte

hallo ron,

Ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij mee bent,en mijn ervaringen met reintergratiebureau's zijn niet positief.

Het sowieso belachlijk dat jij geen stem heb in die aanmelding,daar moet je vrij in zijn,ik had mijzelf aan gemeld hier voor.

Ze zijn verplicht eerst een intake gesprek af te nemen wat jou beweeg redenen zijn om hier aan mee te werken,dan pas komt de aanmelding met jou toestemming en niet anders om,zoals nu het geval is.

Die reiskosten gaan in, als je buiten een bepaalde afstand aan kilometers van het CWI woont,daar kan je gewoon informatie over vragen.

Want je krijgt ook nog te maken met een casemanager die jou gaat begeleiden en daar moet je ook voor reizen.

Als ik jou was ging ik even vragen,waarom jij aangemeld bent voor reintergratie,

vr gr huub

• WimV

Ron,

Je word na een half jaar WW verplicht om aan een reintergratieproject mee te werken,

Doe je dit niet dan volgen er sancties.Want zij moeten dit doorgeven aan het UWV.Maar je mag wel degelijk kiezen uit een reintergratiebureau en worden je reiskosten vergoed met ik dacht een maximum van € 6,00 per verplicht bezoek.

Verwacht er inderdaad niet te veel van want ze zeggen sowieso tegen je dat je het eigenlijk zelf moet doen.Ik ben nu zover dat ik een cursus mag gaan volgen om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten (ADRcursus).Ik houd zelf erg veel contact met mijn reintergratieconsulent, wellicht werkt dat wel wat beter want je komt super gemotiveerd over en dan willen ze wellicht wat meer voor je doen.

Het is vechten maar hopelijk loont het de moeite.

Succes er mee.

Wim V

• A

WimV schreef:

>

> Je word na een half jaar WW verplicht om aan een

> reintergratieproject mee te werken,

>

Oh ja? Ik mag niet! Langer dan een half jaar werkloos, fase 2 bij het CWI, maar GEEN reïntegratietraject of IRO, terwijl ik heel duidelijk kan aangeven wat ik met een iro zou willen en kunnen bereiken.

A

• Francis

Hallo Ron,

Ik kan me voorstellen dat je je gepasseerd voelt. Bespreek dit met je casemanager. Geef eventueel aan dat je liever een IRO wilt hebben. Ik ken een aantal bureau's groot en klein die je wel kunnen helpen. Maar het gaat er vooral om hoe help je jezelf…

Als je een tip zou willen dan hoor ik het wel.

Succes