uwv boete

• WimV

Goedenmorgen,

Ik wil een ieder even waarschuwen voor het feit dat als je het werkbriefje invult en je heb gewerkt zodat je de uren in moet vullen doe dit dan wel erg precies!!!!!!!

Ik heb namelijk na 4 maanden nog een boete gekregen van ?45,00 omdat ik op al mijn gewerkte uren van pl/min 400 er, en schrik niet er 3,5 te weinig heb ingevuld en het uwv zegt glashard, u hebt een fout gemaakt en krijgt dus een boete.

Op zich vind ik een boete als je bewust hebt gefraudeerd een goede zaak, maar als je kunt aantonen dat dit onbewust is gebeurt en je niet de kans krijgt om je zelf te verdedigen een zeer kwalijke zaak.

Uiteraard ben ik in beroep tegen de uitspraak gegaan maar ik weet dat dit nutteloos is want het is vechten tegen de bierkaai.

Daarbij genomen dat ik dit gedaan heb in week 42 en 43 in 2004 en het bijna 4 maanden duurt voordat je bericht krijgt vind ik behoorlijk traag, terwijl de aankondiging en het z.g onderzoek en de uiteindelijke beslissing binnen 10 dagen geregeld is.

Ik ben overal schriftelijk in beroep gegaan maar de beslissing is al gevallen voordat je in beroep kunt gaan.

Ik denk maar bij mezelf je kunt maar beter niet meer via een uitzendbureau aan het werk gaan want dan hoef je ook niets meer in te vullen en kun je ook geen fouten maken en dus geen boete meer krijgen.

Want in mijn geval is het soms erg moeilijk om de juiste uren in te vullen omdat ik niet met de z.g werkbriefjes van het uitzendbureau werk maar met een z.g black box want het gaat om internationaal rijden en dan is het ietwat ingewikkelder dan een werkbriefje.En als je die wilt uitlezen en de inkt van het uitleesapparaat is op dan heb je een probleem Heeft iemand van jullie wellicht ook minder prettige ervaringen met het uwv betreffende boete?s zou ik dit graag op dit forum lezen en mij waarschijnlijk nog meer kan verbazen en ergeren.

Wim V

• danny

heb met mijn werkgever een gemiddelde afgesproken

werk op papier 19 uur per week

er zijn weken dat ik 40 uur werk en er zijn weken dat ik niet werk

alles bij elkaar opgeteld wer ki dus gemiddeld 76 uurb per 4 weken = gemiddeld 19 uur per week

• huub

hallo wim

Die problemen met dat werkbriefje heb ik ook en heb ook al diverse waarschuwingen en bedreigingen dat er een rechtzaak aangespannen zou worden.

Ik ben kraanmachinist offshore en loop tegen de zelfde problemen met dat invullen van het werkbriefje,de offshore traningscursusdagen had ik een keer vergeten te vermelden op het werkbriefje,want ik krijg die cursusdagen voorgoed in 8 uur per dag + reiskosten.

Wat er dan over je heen komt aan intmitaties van het UWV dat is niet te geloven, je denkt dat er zo een arrestatieteam van het UWV voor de deur staat.

Dan blijkt achteraf dat ik deze cursusdagen helemaal niet hoeft in te vullen op het werkbriefje,het UWV heeft mij gebeld en het werd mij medegedeeld,maar geen excuses van al die dreigbrieven die ze hebben geschreven en dat mijn vrouw deze ontving tijdens dat ik 14 dagen van 12 uur op de Noordzee werkte.

Het is een keer voorgekomen ,toen maakte het UWV het zo bont dat ik een excuusbrief heb afgedwongen en vervolgens heb gekregen.

Maar ik heb ook nog steeds een bezwaarschrift lopen november 2004,en maak me ook geen enkele illusie dat hier nog eens wat hoor.

We worden soms als een stuk vuil behandeld en dat irriteert,darom sta ik er ook niet gek van te kijken dat er in Hengelo laatst iemand met een busje bij het UWV naar binnen is gereden.

vr gr huub

• Gaby

Klaag klaag klaag…… Vul je briefje dan gewoon goed in!

“Heeft iemand van jullie wellicht ook minder prettige ervaringen met het uwv betreffende boete’s zou ik dit graag op dit forum lezen en mij waarschijnlijk nog meer kan verbazen en ergeren.”

En wat heeft het voor zin om andermans verhalen te lezen en je dan verbazen en ergeren, steek je energie liever in het vinden van een baan.

• WimV

Gaby,

Ik vraag niet om medelijden maar ben gewoon nieuwschierig hoe het anderen vergaat met dit soort zaken.

En mijn tijd besteed ik dacht ik redelijk goed met het zoeken naar een baan want als ik gemiddeld 15 x per maand solliciteer op advertentie's open sollicitaties en uitzendbureau's bezoek, bel, en in de ruimste zin van het woord, transport, bakkerij, magazijn, koerierswerk, enz enz, dan denk ik dat mij niets valt te verwijten maar ik vind het gewoon niet ,dit zal ongetwijfeld met mijn leeftijd te maken hebben(44).

Maar ik begrijp dat je dit niet begrijpt.

Groeten Wim V

• huub

hallo gaby

wie ben jij om te bepalen wat ik hier aan ervaringen opzet,heb je niets te doen dan direct de vrije meningsuiting over het UWV de grond in te boren.

er werd door wim iets gevraagd en het is niet aan jou om hier antwoord op te geven ,over het UWV.

vr gr huub

• Gaby

Hallo Huub,

Mar een manier om snel van dat “vervelende” uwv af te komen, snel een baan vinden!

• Gaby

Hallo Wim,

Je solliciteert in ieder geval erg breed wat je kansen natuurlijk vergroot. Het is vervelend dat je hier tegenaan bent gelopen maar ga er wel vanuit dat degene die je dossier behandeld er niet is om jou dwars te liggen.

Het kwam op mij inderdaad een beetje als klagen over wat natuurlijk ook best mag, echter, ik mag daar natuurlijk ook op reageren!

Succes met solliciteren!

Groet, Gaby

• andre

nou gaby als je bijna 57 bent is dat niet zo makkelijk hoor.

maar volgens jou dus wel. nou ik ben benieuwd als jij die leeftijd hebt of je het je zou lukken.

andre

• Gaby

Niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk.