fictieve opzegtermijn - vergoeding

• Leyla

Op 16-2 is via de kantonrechter per direct mijn arb.contract voor bepaalde tijd ontbonden. Ik was totaal verbouwereerd. Mijn werkgever mocht ca. een half uur het woord doen, heeft meineed gepleegd en mij werd na ca. 5 minuten de mond gesnoerd en ik mocht geen bewijs laten zien dat hij wel geld had. Hij beweerde namelijk dat hij geen geld meer had, bedrijfseconomische gronden. Al met al begon hij in december 2004 hiermee en ik vroeg hem om zijn ontslagvergunning die had hij niet.. ik ben blijven werken zelfs de dag voor de zitting tot 17.30 (terwijl hij ook zei dat mijn functie vervallen was!). Sinds januari betaalde hij mijn salaris (expres) te laat en hij probeerde mij psychologisch onder druk te zetten. Maar ik heb het volgehouden.

Nu krijg ik een brief van het UWV dat ik misschien een uitkering krijg per 1 april 2005 maar dat ze dat nu nog niet weten wat ik ook heel raar vind, ik heb alles toch opgestuurd zelf de uitspraken van de rechter. Ik weet echt niet wat ik nog meer had moeten doen om het tegen te houden, ik begrijp er ook niets van. 1 november wordt mijn contract verlengd voor 1 jaar en 8 december is er ineens geen geld meer. Ik ben blijven werken, heb me niet ziekgemeld (terwijl ik me echt heel ellendig voelde). De rechter heeft me een vergoeding toegekend van 2 maandsalarissen maar ik heb nog niets gehad (ook geen vakantiegeld of vakantiedagen), zelfs mijn loon van februari (half maandsalaris) moest weer via mijn advocaat geregeld worden kwam weer te laat en mijn pensioen blijkt ook niet betaald te zijn. Ik dacht dat het UWV een maand fictieve opzegtermijn hanteerde en geen anderhalve maand. Heeft het zin bezwaar aan te tekenen. Ik begin heel krap te zitten en moet nog maar afwachten of ik de vergoeding wel betaald krijg (mijn baas is allemaal aan het schuiven met BVtjes). Een lang verhaal maar ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven.

• wim

Het UWV zal wel over de spullen van het ontslag beschikken, maar zal misschein ook nog wachten op gegevens van uw werkgever. Vraag eens aan het UWV waarom ze nog niet exact weten, om uw uitkering defintief vast te stellen.

Wim

• Leyla

Ik heb met het UWV gebeld en de dame aan telefoon wist het niet. Ik heb tevens met de Raad van Overleg van Metalektro CAO gebeld en zij zeggen dat de opzegtermijn 1 maand is, geen kalendermaand. Ik heb dit ook tegen het UWV gezegd en zij raadden me aan onmiddellijk een brief hierover te sturen zodat ze het recht zouden kunnen trekken. Ik hoop dat ze dat dan ook gaan doen. Ik heb ook een mailtje aan mijn rechtsbijstand gestuurd en gebeld maar mijn advocaat werkt vandaag niet dus moet ik even afwachten.