Particuliere verzekering

• ed

Mijn werkgever is per 1 dec 2004 failliet gegaan. Omdat ik net boven de ziekenfondsgrens zat moet ik dus een jaar particulier in de WW blijven. Omdat ik op de peildatum 1 november er nog net boven zat. Echter wanneer je inkomsten onder de 70% van het laatstverdiende loon uitkomen dan geldt deze regeling niet. Dit heeft mijn verzekeraar Ohra bevestigt. In december heb ik echter geen inkomsten gehad!!! Zou je dus zeggen dan kom ik onder die 70 %. Dus niet want geen inkomsten schijnt dus niet mee te tellen in dit verhaal. Men kijkt alleen naar het WW recht zeggen ze……….

Wie weet hier meer van????

Ed

• andre

ik snap eigenlijk niet echt goed wat je bedoelt.

als je op het moment van ww particulier verzekerd was blijf je dat inderdaad nog 1 jaar.

( echter waneer je inkomsten onder de 70 % van je laatstverdiende loon uitkomen dan telt deze regel niet) ?????????

mijn inkomsten uit de ww zijn 50 % van mijn laatstverdiende loon maar ik blijf gewoon een jaar particulier hoor.

wat bedoel je eigenlijk ??

andre

• wim

In de WW wordt niet altijd getoetst op de ZF grens.

In uw geval wordt er alleen getoetst als uw WW-dagloon niet dezelfde ZF status heeft als het loon dat u verdiende.

(Uw WW dagloon is ongeveer het loon dat u verdiende bij uw laatste werkgever en dan teruggerekend naar het brutoloon per dag).

m.a.w. het dagloon is bepalend en niet uw uitkeringshoogte (= 70% van het dagloon)

Wim

• andre

ik heb geen 70 % van mijn dagloon,omdat ik een hoog inkomen had.

dus ik heb het max. ww.

en dat is dus een hele hap minder in mijn geval.

andre

• wim

Misschien is dit een goede reden om aan het UWV te verzoeken een ZF toets te doen.

Wim