proeftijd

• ida

Hallo Iedereen,

Ik had een vraagje.

Iemand heeft WW uitkering, moet werk zoeken en doet dat ook, vind een nieuwe baan en gaat met volle moed aan het werk.

Als je in je proeftijd op de laatste dag bent ontslagen,

Omdat het bedrijf het wel jammer vinden deze beslissing te moetten nemen, maar omdat ze vinden dat je voor de fuctie waarvoor je aangenomen je niet voldoende kan waarmaken. (Zo staat het ook in hun brief)

Voor de rest waren er geen klachten.

Heb wel gelijk een briefje aangetekend terug gestuurd met de vraag of ze de beslissing nog eens willen herzien en dat ik het in uitermater betreur dat deze beslissing is gevallen.

Ben je dan voor het UVW verwijtbaar werlkoos of niet?????????

Ben benieuwd groetjes Ida.

• Wim V

Ida,

Volgens mij ben je dan NIET verwijtbaar werkloos, omdat het binnen de termijn is ogezegd door de werkgever omdat je volgens de werekgever niet aan de eisen voldoet die hij stelt.Jij hebt je goede wil getoond door de baan te accepteren en je kunt aantonen in een schrijven van de werkgever dat er verder geen klachten zijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt,

Wim V

• ida

Hai Wim,

Ik hoop het er maar op, je weet maar nooit met UWV.

Iemand aan de telefoon zei als het niet lukt vraag je toch gewoon een rechtsbijstand uitkering aan.

Makkelijk toch.grrrrrrr….

Nou bedankt voor het antwoord moet toch de onzekere periode afwachten.

Gr Ida.

• Francis

Volgens mij is het ook geen probleem. Zolang je zelf niets bewust hebt gedaan om weer zonder werk te zitten.

Succes