ww uitkering

• nico

als ik in de ww kom en ik kan werk vinden wat aanzienlijk minder betaalt kan ik dan nog een soort aanvulling krijgen?Stel ik verdien nu 15 euro en ik accepteer werk wat 10 euro per uur verdient is er dan een soort regeling dat ik nog een aanvulling kan krijgen.Voldoe aan de 4 uit 5 jaren eis.

• wim

De WW gaat er vanuit dat u werk met een lager loon accepteert, als dat passend is. hoe langer u werkloos bent (of blijft), hoe eerder men van u gaat verlangen tegen een lagert loon te gaan werken.

Weigert u dat, dan kan de WW dit als een verwijtbare handeling zien en u een sanctie opleggen. Dit is het UWV verplicht op te leggen, dus die kunt u op dit punt niets verwijten. De politiek (1e +2e Kamer) hebben hier mee ingestemd.

Wel kunt u, als het loon lager is dan uw WW uitkering een loonsupletie ontvangen. Er zijn wel een aantal voorwaarden voor. De WW uitkering moet zijn beeindigd. De suppletie vult aan tot uw WW hoogte. De duur van deze suppletie is gelijk aan de termijn dat u anders recht zou hebben gehad op een WW uitkering.

Het is in 2000 als experiment gestart. Wat de staus op dit moment is weet ik even niet, maar dat kunt u bij het UWV navragen (of www.uwv.nl)

Wim

• andre

ik heb dus het max. bedrag ww.

als ik nu werk aanvaard dat hetzelfde is als mijn ww. of iets minder.

en na een half jaar beland ik weer in de ww krijg ik dan maar 70 % van die nwe baan. of val ik dan terug op mijn oude ww.

andre

• Wim V

Andre,

Als je weer in de ww geraakt binnen 36 maanden heb je recht op de oude situatie.

• andre

bedankt wim weer een lichtpuntje in het zoeken ;-)

andre

• pussycatjazzy

Wim

loonsuplletie is toch 23 augustus 2004 afgeschaft voor ww.

(loonsupletie is dat als je minder inkomen krijgt dat het dan door uwv wordt aangevuld)

Een wao'er heeft er wel recht op. Moet ie bij zijn arbeidsdeskundige zijn.

Verder dacht ik, dat als je een baan hebt die langer dan een half jaar is dat je dan niet meer recht hebt op je oude uitkering. (een herleving van je uitkering) Of is dit veranderd.

Kan misschien een baan krijgen die 3 maanden duurt. En na 3 maanden als er geen werk meer is dan kan ik op mijn oude uitkering terugvallen.