exit UWV en Rea bureau's

• Erik

Wat te denken van de komende afvloeiingsregelingen voor overbodige UWV-ers. Gemiddeld ontvangen deze mensen zo'n 125.000 euro per persoon. Overigens zijn er al miljoenen gespendeerd aan reorganisaties binnen het UWV en hebben de mensen van de eerste reorganisatieronden behoorlijk kunnen vangen. Maar ze zijn natuurlijk ook wel wat gewend op kantoor, marmeren vloertjes en gouden pispotten. Bovendien kennen deze mensen de regels: begin een bedrijfje betaal geen premie's, laat hem failliet gaan en begin maar opnieuw. Het ontslagen personeel krijgt hun loon toch wel via het UWV.

Om te besparen worden reintegratiebureau's onder druk gezet en afgerekend op plaatsingen. Terecht natuurlijk, maar met minder geld meer doen? Om en bijscholing zijn grotendeels afgeschaft. Rea bu's ppereren bijna alleen maar groepsgewijs: waardeloze sollicitatietraingen en stimuleringsbijeenkomsten. De consulenten worden overspannen/ziek/zwak en misselijk. Na een intake kan je binnen enkele maanden een nieuwe intake verwachten en daarna nog een waarschijnlijk. Prettig al dat kennismaken, maar effectief? Je blijft wel zelf verantwoordelijk voor je reintegratie, krijgt ervoor betaald. Het is echter wrang dat in de meeste gevallen de consulenten van de Rea's en UWV meer verdienen dan dat een uitkering kost. Daarbovenop komen dan nog de gelden voor reintegratietrajecten. We weten allemaal sinds Zembla wat dat oplevert: enkele miljoenen euro's geinvesteerd in het helpen van 4 mensen aan een baan!!!!!!!!!

Ik vraag me al niks meer af.

• Gaby

Zo, ben je nu je frustratie kwijt?!?

• danny

hij heeft nog gelijk ook

is daar een geldverspillend zooitje

• Wim V

Erik,

Ben het helemaal met je eens, je moet het zelf doen, het reintergratieburo doet weinig tot niets voor je.In mijn geval 2 maal persoonlijk een consulent gesproken hij neemt zelf nooit contact op, beantwoord mijn mails niet of nauwelijks.Maar, denk maar bij mezelf, het houd ze van de straat.Ik windt mij er al niet meer over op en solliciteer er lustig op los zodat ze mij niets kunnen verwijten, veel per email(kost geen postzegel en papier, envelop etc).Dat is het voordeel van adsl je kunt onbeperkt surfen naar banensite's en daarop reageren.En het UWV ach ik weet dat het toch niet veranderd ze proberen hun eigen stoel warm te houden,zou ik geloof ik doen.

Always look on the bright side off life.

Groeten Wim V

• Ziegen Peter

Nog niet helemaal. ik heb nog twee hangijzers (waarvan één heet), te weten terrorisme en sex voor het huwelijk. Beide topics zijn hier niet op hun plaats.

• game

Reïntegratie-ellende van Randstad rentree

*De arbeidsadviseuse kwam altijd te laat op de bijeenkomsten.

*We zaten met drie personen maar ze kon maar aan één persoon aandacht geven.

*De hoofdactiviteit van de bijeenkomst bestond uit vacatures zoeken op internet.

*De uitgeprinte vacatures van Randstad die op de tafels lagen waren bijna allemaal

verlopen.

*Het enige advies wat de adviseuze kon geven was, vooral doorgaan met

solliciteren.

*Als ze een vacature had (uitzendbaantje van 2 maanden) was het ongeveer 1,5

van je woonplaats af. En dan wel erbij zeggen dat je het moet accepteren

want anders zou ze het UWV inlichten dat je werk geweigerd hebt.

*Bijeenkomsten gingen soms ter plekke niet door omdat er ineens vergaderd moest

worden.

Kortom complete bagger, er is één manier om aan die ellende te ontkomen en dat

is ziekmelden.

• huub

hallo game,

mij is precies het het zelfde overkomen met randstad rentree,en ook dat dreigen als je niet onmiddelijk hun zogenaamde ( banen) accepteerd dat ik gekort zou worden het is een grote ergenis, maar ik ben er zonder al teveel ellende afgekomen

vr gr huub