ziek tijdens fictieve opzegtermijn

• Leyla

Wat moet je doen als je ziek wordt tijdens je fictieve opzegtermijn? Ik heb geen opzegtermijn omdat de rechter onmiddellijk ontbonden heeft omdat mijn baas geen geld meer had (zegt ie..).. Ben maanden gepest en getreiterd en zie het helemaal niet meer zitten maar weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Ik krijg sowieso een maand geen geld, of mijn eindafrekening komt, moet ik ook afwachten..

• Wim V

Leyla,

Als je baas jou voor dat je ziek werd al ontslag heeft aangezegd is hier niets meer aan te doen temeer daar de rechter al de ontslagaanvraag heeft gehonoreerd.

Ik ga er vanuit dat je de procedure van protest al gehad hebt, mocht dit niet zo zijn direkt doen.En als je NOG!!!! geen uitkering van het uwv krijgt kun je aanspraak doen op een voorschot, je moet wel leven tenslotte(vaste lasten etc).Dit moet je volgens mij regelen via het CWI.Houd er wel rekening mee dat je als je opzegtermijn niet in acht is genomen je een maand uitkering kwijt bent, en licht het ziekenfonds hierover in want je moet aantoonbaar maken dat er een fictieve opzegtermijn in acht is genomen anders krijg je over die maand nog een premie naheffing.Ik kan me voor stellen dat je hier wat moedeloos van word maar het is niet anders.

Sterkte in de strijd.

Wim V

• wim

Als de arbeidsovereenkomst is beeindigd en u arbeidsongeschikt bent, dienbt u zich direct ziek te melden bij het UWV. Op basis van art 46 van de ZW werkt de Ziektewet verzkering nog een maand door en kunt u zich daar ziekmelden. Dat moet wel binnen (even ruwweg) 1 maand gebeuren, anders vervalt deze termijn.

Wellicht heeft u recht op een WW uitkering . Als dat het greval is kunt u zich vanuit de WW ziekmelden .

Wim

• Leyla

Bedankt voor uw informatie. Het is heel vreemd gegaan. Protest heb ik al gehad, ben zelfs naar de kantonrechter geweest (geen proforma) maar mijn baas heeft een vervalste accountantsverklaring overlegd die net voor de zitting heeft laten maken en de dat voor de zitting 's middags nog naar de rechter heeft gefaxt en de rechter heeft dit geaccepteerd.. zelfs mijn advocaat vond het heel vreemd dat dit zomaar ging. Ik krijg WW volgens mijn advocaat maar moet inderdaad 1 maand wachten omdat er meteen is ontbonden.Heb wel een vergoeding gekregen maar mijn baas heeft mijn loon de laatste tijd ook te laat betaald (nadat mijn advocaat hem een fax stuurde), ben dus bang voor de vergoeding..

• manyavo

Leyla

Stel je vraag eens bij advocaat.startpagina.nl

Daar zitten een aantal mensen die iets weten van ontslag.

Zelf ben ik ook ontslagen via kantonrechter en ik was ziek.

En ik was al ziek voordat ik zou worden ontslagen.

Als ze een stok zoeken,zullen ze je er mee slaan.