Ik ben nu enkele maanden ingeschreven bij detacherings-/ en uitzendbureaus omdat ik dus werkloos ben.
Deze bureaus ontvangen je met open armen en roepen meteen….we hebben banen voor je. Ik de vacatures inkijken en als ze me bevallen vraag ik hun om contact met het betreffende bedrijf op te nemen. Doen ze…zeggen ze dan!
Ik mijn c.v. daar in de computer ingevuld en daarmee zouden ze de vacatures mee kunnen matchen zeggen ze dan (maar niet heus want altijd moet ik via hun sites de vacatures opzoeken en bij belangstelling naar hun door mailen en dan hoor je vaak ook niks van ze).
Vervolgens zit ik dagen tot weken thuis te wachten en vaak hoor je niks meer terug. Ik dus maar weer bellen en dan hebben ze allerlei excuses en ook vaak de mededeling…helaas de baan is al ingevuld. Bel me dan! Hun excuus dan weer…ja u staat op ons lijstje om te bellen of ik wou u net bellen.
Ik ga dus stad en land af om me in te schrijven bij die bureaus, dus ik maak ook nog reiskosten, maar ja IK wil een baan dus niet zeuren dan maar, maar als ze nu iets voor je deden dan was ik ook tevreden.
Waar blijven al die beloftes die die bureaus doen, hun gaat het er toch om dat ze veel geld aan je gaan verdienen.
We zijn ook nog afhankelijk van hun want tegenwoordig leggen de meeste bedrijven hun vacatures bij hun neer.
Dus nu ook maar bezig gegaan met ‘open sollicaties’ want daar zit geen detacherings- en uitzendbureau tussen.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr