vragen over ww en reintergratie.

• Wim

Goedendag/avond mede uitkeringsgerechtigden.

Ik heb een paar vragen over bepaalde zaken ten aanzien van de tijd die gemiddeld in de WW word doorgebracht en hoe de hulp van reïntegratiebureau?s is na de periode van een half jaar.

Mijn ervaringen zijn niet erg positief ik zit al ruim 11/2 jaar in de WW en ben al ruim 8 maanden met een reïntegratiebureau in contact en nog geen stap verder.

Ik krijg iedere keer wel een overzichtsrapportage maar dat is ook alles.

Ik zelf ben ook met het UWV bezig om de status van arbeidsgehandicapte te krijgen omdat het in mijn geval wellicht wel uitzicht geeft op een baan, maar ook hier ben ik al ruim 4 maanden mee bezig en nog niets opgeschoten.

Ik krijg wel iedere keer te horen U bent goed bezig en U heeft veel te bieden met U arbeidsverleden, maar nog steeds niets na ruim 135 keer solliciteren.

Dus ik zou graag wat antwoorden op deze vragen willen hebben, om te kijken wat ik beter en anders moet aanpakken, om mijn positie te verbeteren.

Aangezien dit forum naar mijns inziens veel wordt bezocht en gelezen moet ik toch wat antwoorden kunnen krijgen.

Wim.

• huub

hallo wim,

heden ochtend heb ik mijn reintergratie bij randstad rentree gestopt,het werkte voor geen meter ze hadden mij veel beloofd maar niets nagekomen er kwamen alleen maar irritaties om dat ze er geen hout snappen van de offshore, waarin ik werkzaam ben al meer dan 20 jaar.

daar komt nog bij dat de casemanagers van het uwv niet praktijk gericht zijn en niet weten hoe de arbeidsmarkt in elkaar zit, ik ben 58 jaar en sollicitatie plichtig en het uwv snapt niet dat de arbeidsmarkt niet wakker ligt van deze oudjes, er moeten andere maatregelen komen om de oudere aan het werk te krijgen.

reintergreren werkt niet,ik heb mijn eigen circuit om werk te vinden.

vr gr huub

• andre

en dat is ??

• huub

hallo andre,

jij wilt weten welk circuit?

hoofd zakelijk kijk ik op websites van bedrijven die intressant voor mij zijn,en ga naar de vacatures daar van en dat werkt goed tenminste in de bedrijfstak waar ik in werkzaam ben,en dat is de offshore.

vr.gr.huub

• Wim

Huub,

Uiteraard kijk ik ook veel op websites, in mijn geval bakkerij en transport.

En ik denk dat ik redelijk veel aan netwerken doe maar het lukt mij gewoonweg niet om aan de bak te komen.

Bel eerst naar bedrijven en stuur dan een open sollicitatiebrief of brief n.a.v advertentie kijk zeker 3 keer per dag op werk.nl en ga een paar keer per dag naar uitzendbureau .nl( die nieuwe site, trouwens erg goed) en solliciteer mij een slag in de rondte.En ben na 1 1/2 jaar nog geen stap verder, heb wel enkele maanden als internationaal chauffeur gewerkt maar na de vakantie periode mag je weer gaan en daar sta je dan weer.Hopend op een volgende periode.Denk wel eens bij mezelf dat(ik ben 44) ze denken zeker dat wij een besmettelijke ziekte hebben( de werkgever en hoofd P&O).Die smijten toch altijd met de tekst dat er zoveel kennis en know how verloren gaat.

• huub

hallo wim,

over die besmettelijke ziekte daar ben ik het helemaal mee eens, het heeft allemaal met onze leeftijd te maken,neem van mij maar aan dat er achter de schermen op diverse bedrijven erop los gediscrimineerd wordt.

alleen je kunt het bewijzen dat is het hele probleem,wim

ik heb nog het geluk dat er nog door mijn baas geinvesteerd word in cursussen voor de offshore en daar ben ik wel door aan het werk gebleven zij het met een oproepcontract en lichaamelijk kan ik het nog aan dit offshore werk.

tevens orienteer ik mij ook nu op het buitenland,op dit moment ben ik met zweden bezig en als dit wat word , dan verhuis ik daar naar toe.

ik heb een les geleerd en dat is het uwv en het cwi zich zelf aan het werk houden in nederland dus verwacht er niets van.

vr gr huub

• danny

dat hele re-intregatie gezeur is complete geld verspillery

zou een heel goed onderwerp voor over de balk zijn

ik heb zelf 5 jaar geleden een ongeval gehad en ben daardoor arbeids ongeschikt geworden

heb al die tijd geen verplichtingen qua sollicitatie ect gehad

sinds anderhalf jaar ben ik ineens weer voor zoveel % geschikt en daardoor in de ww terrecht gekomen en met het re-intregatie buro in contact gekomen

ze doen werkelijk geen moer behalve verslagen schrijven en vacatures sturen waar ik totaal niet geschikt voor ben

zelf solliciteer ik mij ook een slag in de ronte maar maak geen enkele kans

waarom niet???

wel heb 7 jaar niets meer gedaan ben 44 dus ongeschikt voor de markt

de meeste bedrijven zenden je niet eens een afwijzing terug

die re-interegatie kneus wil de afwijzingen zien maar je krijgt ze gewoon niet omdat men het de moeite niet vind om daar nog tijd aan te verspillen

heb met die kneus een aantal van die bedrijven terug gebelt

duurt soms eindeloos dat je iemand aan de lijn krijgt en als je er een krijgt dan is het antwoord geen bericht gehad??? wel dan hadden we u niet nodig

ben nu een beetje aan het afdwalen maar back to the point

cwi en re-intregatie buro`s werken zich voor zichzelf suf om hun baan te behouden maar zijm geen moer waard

ze sturen je maar wat toe zonder naar je verleden te kijken of te kijken of je er wel geschikt voor bent

• Wim

Danny en Huub,

Ik verbaas mij over de antwoorden die ik lees dacht dat alleen in mijn situatie voorkwam en dat het voor een groot gedeelte aan mij lag, niet dus!!!!!!.

Ik heb enkele weken terug die documantaire gezien van zembla over reintergratieburo's en daar werd ik al niet vrolijk van, maar dit bevestigd toch maar weer dat het zeker slecht gesteld is met dit soortt buro's.En het UWV doet er niets mee.Wel ik denk wel eens bij mezelf dit moet toch anders kunnen, maar hoe er is gewoon geen werk voor ons en dat beseffen denk ik te weinig mensen.

Maar toch maar gewoon doorgaan,( misschien wordt het morgen beter maar het komt toch n(ooit) goed) liedje van Cornelis Vreeswijk.

Wim.

• blubber

Ik maak vergelijkbare dingen mee bij mijn reintegratiebureau “Alexander Calder”….en als je dan ziet hoeveel vestigingen ze al hebben…

Wie een snelle internetverbinding heeft kan de tv uitzending van Zembla hier nog eens zien:

http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcome2.html?20041209/zembla

En een uitzending van het radioprogramma Argos over hetzelfde onderwerp is ook online te beluisteren, hier:

http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/18232230/

(ook te bestellen op cassette of cd-rom)

Hopelijk wordt ik over een paar jaar uitgenodigd door de ‘Parlementaire Enquete Reintegratiebeleid’ om als ervaringsdeskundige mijn verhaal te doen….

blubber

• huub

hallo wim,

helaas is het niet anders ,wim

Ik woon in het noorden van het land en daar is denk ik het werk vinden nog een groter probleem,er werd een tijdje geleden tegen mij gezegd door het uwv dat het oproepcontract wat ik had niet goed in elkaar zat of ikdan wel even met mijn (toen malige baas)wilde gaan praten over een ander contract.

Ik naar Den Helder met mijn baas praten of dat veranderd kon worden zoals het uwv het wilde,nou die baas ontplofte zowat achter zijn bureau, en deelde mij mee dat hij niets met het uwv te maken wilde hebben en dat hij geen werk meer voor mij had.

Dus ik woedend op het uwv dat kan je begrijpen,inmiddels ben ik weer terug bij mijn oude werkgever gelukkig deze wilde mij weer terug omdat ik nog zoveel kennis had,voor het zelfde geld sta je zonder werk dank zij het uwv.

En zo zijn er nog meer van die dingen geweest met het uwv en cwi een grote ellende met deze instanties.

Ik heb nog een bezwaarschrift lopen, let op:15 november 2004 UWV

nog steeds niets gehoord.

vr gr huub