uwv uitkering.

• Felicia

Mijn man is sinds januarie werkeloos,wegens fallisiment van het bedrijf,waar hij 30 jaar gewerkt heb.

Maar we hebben nog steeds geen geld gehad van het uwv ,als je om een voorschot vraagt zeggen ,we moeten het eerst uitrekenen,maar dat kan toch zomaar niet,heb iemand er ervaring mee??

Felicia….

• wim

Felicia,

Faillisementsuitkeringen kunnen heel lang duren.

Blijf aandringen op een voorschot. Het bepalen van de hoogte van een voorschot, kan men oook aan de hand van jullie loonstroken en loongegevens die het UWV heeft van uw man. Vraag dit schriftelijk aan. Geef ook aan dat je binnen 2 weken een schriftelijk antwoord op je brief wilt hebben.

Wim

• andre

wij hebben dit in juni meegemaakt.

die 6 weken die doorbetaald worden je voledige loon die had ik toch vrij vlug. ik denk een week of 4 na het falissement.en daarna is de ww ook gewoon op gang gekomen ik denk dat we alles bij elkaar een week of 2 achterliepen dus dat viel mee.

echter de afrekening van vakantie geld snipperdagen. achterstallig loon reiskostenvergoeding en overwerk dat nog betaald moet worden duurt meestal een half jaar dat werd ook tegen ons gezegt bij inschrijving bij uwv. ik heb deze afrekening eind dec uitbetaald gekregen dus precies een half jaar na het falissement.

andre