krachten samen bundelen

• Hettie

Hallo allemaal,

binnenkort wordt ik weer werkloos. Ik wil zo graag aan het werk blijven!

Ik denk dat er zoveel mensen thuis zitten en iedereen heeft zijn eigen talenten. Wat zou het me geweldig lijken om samen met een aantal gelijkgestemden iets op te zetten, zodat iedereen zijn eigen kwaliteiten kan inzetten.

Ik ben een vrouw van 48 jaar, getrouwd en we hebben 2 zoons van 19 en 16 jaar. Ze zijn op een leeftijd dat ze me niet meer voor elk wissewasje nodig hebben.

Ik heb altijd gewerkt. Eerst 11 jaar in het basisonderwijs, daarna heb ik 4 1/2 jaar een eigen schoonheidssalon gehad en nu ben ik nog werkzaam als secretaresse (sinds 7 jaar). Ik ben dus van meerdere markten thuis.

Wie heeft interesse/ideeën om samen iets op te zetten?

Hettie

• adhd.pagina-beheerder

Hoi Hetty,

Kijk eens op deze pagina bij de rubriek “Goed Initiatief..”

In de Stentor stond hierover een artikel en vond het een geweldig idee.

Het is een project van 10 mensen die werkloos zijn. (via reintegratiebureau)

Zij bereiden nu zelf een banenbeurs voor.

Door het ontwikkelde initiatief waren sommige bedrijven er zo onder de indruk dat men aan drie van deze tien al een baan heeft aangeboden.

Kijk dat is niet afwachten of voor de zoveelste keer een sollicitatiebrief sturen…

maar de handen in een slaan en durven.

Daarom vind ik jou idee prima en hoop dat je veel steun krijgt, in welke vorm dan ook.Veel succes gewenst. Guus

• huub

hallo hettie,

Ik bewonder jou doorzettings vermogen, maar ik vrees dat je leeftijd een probleem gaat worden , op de oudjes zitten ze niet meer te wachten je kan ze alleen nog kwaliteit laten zien en ook daar liggen de werkgevers niet meer wakker van.

sorry, het is de realiteit maar ik steun je wel ,tjakka

vr.gr.huub

• meredith

..Wat moet Hettie dan doen volgens jou Huub?( Of Emiel) ?

Het is toch juist een heel goed initiatief,en als je niets probeert heb je zeker niets :)

Ik hoop dat je slaagt Hettie..

• Edith

Beste Hettie,

Ik vind het goed van je om inititief te tonen. In het berichtje van de pagina beheerder heb je kunnen lezen dat er meer mensen zijn zoals jij. Ik ben de projectleider van de groep mensen die een banenbeurs organiseren. Wij zijn nu samen 2 maanden bezig geweest om deze beurs op te zetten en het heeft veel contacten met het bedrijfsleven opgeleverd. En ook zijn mensen hierdoor al aan een baan gekomen. Morgen is onze grote dag en ik zal je laten weten wat het heeft opgeleverd. Wij komen met het project op TV bij TV Oost, dat heeft het iedergeval al opgeleverd. Oh ja en zelfs een wethouder van de gemeente Zwolle komt een kijkje nemen dus zo zie je maar!!!

Succes Edith Rensen

• Hettie

Hoi Huub,

daar geloof ik dus echt niets van!!!! Juist de ‘'ouwetjes’' zoals je ons/mij noemt hebben de nodige werkervaring en niet te vergeten levenservaring. Er zijn een aantal beroepen te noemen waar men liever iemand voor heeft die wat ouder is.

En, nog een groot voordeel: de ouwetjes hoeven niet meer met zwangerschapsverlof en zitten niet zo aan schoolvakanties vast.

Nou jij!!!!

Groetjes,

Hettie

• Hettie

Hoi Edith,

dankjewel voor dit positieve bericht!

En heel veel succes met de beurs.

Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,

Hettie

• Hettie

Dankjewel Meredith.

Zonder initiatief kom je inderdaad nergens!

Groetjes,

Hettie

• Wim

Beste Hettie,

Na enige dagen en berichten verder besloot ik ook eens te reageren op dit forumbericht.

Ik bewonder je instelling, maar je moet begrijpen dat er mensen zijn die niet de opleiding of het doorzettingsvermogen bezitten dat jij in huis hebt, bewonderenswaardig.

Zelf ben ik ook al ruim 1,5 jaar werkloos na ruim 27 jaar gewerkt te hebben, en als je dan van de een op andere dag werkloos word valt dit niet mee.Ik heb ruim 21 jaar in de banketbakkerij gewerkt op verschillende niveua's en daarna ruim 4 jaar als chauffeur en nog 1 jaar als magazijnchef en ook ik krijg naar ruim 130 sollicitatie's nog steeds nul op rekest, en dan wil je weleens de moed verliezen.Daar kan ik zelf maar 1 conclusie uit trekken en dat heeft wel degelijk met de leeftijd te maken, en ik ben nog maar 44.Het is gewoon de tijd die een factor speelt de vraag is nu eenmaal kleiner dan het aanbod.Alleen ik laat het hoofd niet hangen en speel niet het slachtoffer maar accepteer even deze gevolgen. Dat wil niet zeggen dat ik blij met met deze situatie maar het is nu eenmaal zo. Maar verder veel succes met de banenbeurs en maar hopen dat dit een vervolg krijgt want het initatief is gewoon geweldig.

Groeten Wim V.

• Rob

Hallo Hettie en mensen in dezelfde situatie,

Misschien overbodig maar als er mensen zijn die geinteresseerd zijn om geld te verdienen en ambitieus genoeg zijn om iets te willen bereiken dan kan ik jullie misschien verder helpen.

Als marketing jullie interesseerd en jullie kunnen ondernemen dan moet je reageren. Want nooit geschoten is altijd mis. Ik heb trouwens nu geleerd “Je kunt schiten of juist niet”. Dus als je wilt ligt er een kans voor je open.

Er is een mogelijkheid om op basis van een eigen bedrijfje een bestaand franshisemarketingconcept te kunnen ontwikkelen in uw regio.

Natuurlijk zal ik u hierbij helpen (gratis).

Mocht er interesse zijn dan zorg ik dat U naar een voorlichting kunt.

Als heet daarna niet interessant lijkt dan even goede vrienden.

Maar dat denk ik niet, dus reageer.

Groeten,

Rob