Reintegreren

• babyboomer

Ik ben een babyboomer van ruim 58 jaar en ben net een half jaar thuis na een 42 jaar arbeidszaamleven, waarvan meer de helft bij een grote multinational.Over 4 jaar

ga ik met flex-pre pensioen. Nu ben ik verplicht deel te nemen aan een reintegratie-

traject . Ik solliciteer me suf, maar ja, je bent gauw te oud. Wie heeft hier ervaring mee en wat is jullie mening hierover.

• Wim

Beste J,

Ik zit zelf ook in deze positie en solliciteer me ook een slag in de rondte, ben 44 en al 1,5 jaar thuis na 27 jaar werken.Zit ook in een reintergratieproject en ben na ruim 6 maanden in dit project nog geen stap verder. Wou vrijwilligerswerk gaan doen kreeg een zeer dreigende brief van het uwv dat ik er maar vanaf heb gezien.Denk je dat je hier je netwerk mee kunt uitbreiden.Maar blijf positief in het leven staan want als je je hofd laat hangen gaat er nog meer kapot dan alleen maar je werk, je gezin bijvoorbeeld en dat is mij meer waard dan wat dan ook.Financieel kom je er wel want wat minder in de knip went gauw genoeg, althans bij ons, weinig verplichtingen gelukkig.

En de leeftijd zou ik maar niet te veel over inzitten want dat is een bekend gegeven daar ik heb ik geen moeite mee, je ben nu eenmaal zo oud .Je moet maar denken er komen betere tijden, en in jezelf blijven geloven.

In ieder geval sterkte in de strijd.

Wim

• blubber

Hallo Wim,

Voor wat je problemen met het UWV betreft, kijk eens op deze pagina:

http://www.vrijwilligerscentrale.nl/algemeen/bodyvrij_uitkeringen.html

Desnoods stuur je hen weten wat er in die dreigende brief staat….de kans is groot dat er meer kennis van zaken bij de vrijwilligerscentrale aanwezig is dan bij het UWV.

Succes,

blubber

• blubber

Ik schreef: …“Desnoods stuur je hen weten”…

–> onbedoeld blijven hangen tussen twee versies…pardon…

• huub

hallo bam boomer,

ik ben ook 58 jaar en heb in een reintergratie project gezeten van randstad rentree na een jaar waren we nog geen streep verder met casemanagers die het helemaal laten afweten, ze beloven van alles maar komen niets na want alles kost geld en daar hebben ze geen zin in.

vr gr huub